<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Our long distance relationship.

26 oktober 2015

Our long distance relationship.

In Nederland wonen mijn vriend en ik zo een 20 minuten van elkaar vandaan. Dat valt natuurlijk echt reuze mee en wij kunnen elkaar daardoor dus altijd snel en gemakkelijk opzoeken. Nu dat ik in Frankrijk woon gaat dat natuurlijk een stuk moeilijker. Wij kunnen niet meer even naar elkaar toe en wij zien elkaar nog lang niet één keer per week. Ik woon nu namelijk zo een 6 uur verderop. Komen wij hier juist sterker uit of gaat het helemaal mis?

Ik wist al vanaf het begin dat het ontzettend moeilijk zou zijn. Ik ben eraan gewend dat ik mijn vriend minstens één keer per week zie en meestal blijven wij ook minstens één keer per week bij elkaar slapen. Dat is nu natuurlijk drastisch veranderd. Ik woon hier nu al (op het moment dat ik dit type) 45 dagen, van die 45 dagen heb ik mijn vriend ongeveer 6 dagen gezien. Nu klinkt dat als niet zo heel weinig maar ik zie hem nu pas weer over 67 dagen en dan blijft hij ook maar 3 dagen. Dat betekent dat ik hem in 112 dagen maar liefst 9 dagen zie. 9 dagen maar!!!! Dat is echt ontzettend weinig als je eraan gewend bent dat je elkaar altijd maar wanneer dan ook kunt opzoeken en zien. Soms zagen wij elkaar 's avonds voor maar een paar uurtjes maar toch maakte dat ons intens gelukkig. Nu is mijn vriend eigenlijk mijn laptop. Wij zien elkaar alleen maar via de laptop. Wij kunnen elkaar niet even aanraken, knuffelen of een kusje geven, wij kunnen alleen via een scherm naar elkaar kijken en met elkaar praten. Nu geven wij elkaar onze webcams tegelijkertijd een kus of een knuffel maar dat is natuurlijk nog lang niet hetzelfde als een echte kus of knuffel.

Ik mag eigenlijk niet klagen omdat tot een paar jaar geleden dit niet eens mogelijk zou zijn. Dan zouden wij niet gratis met elkaar kunnen praten en tegelijkertijd elkaar kunnen zien. Dan zouden wij alleen maar foto's of video's naar elkaar kunnen sturen of voor een fortuin met elkaar kunnen bellen. Wij wonen gelukkig ook niet in de tijd dat je elkaar alleen maar een brief zou kunnen sturen. Als dat het geval was, dan was ik nooit gegaan. Ik heb ervoor gekozen om te gaan omdat ik wist dat wij met elkaar zouden kunnen Skypen en Whatsappen en dat maakt een lange afstandsrelatie wel een stuk makkelijker maar volgens mij ga ik er nooit aan wennen. Als ik een slechte dag heb gehad kan ik niet even naar hem toe voor steun. Als ik iets leuks heb meegemaakt kan ik niet naar hem toe om het te vieren. Soms heb je gewoon meer nodig dan de woorden dit hij zegt via Skype. Alhoewel de woorden die hij zegt ontzettend lief zijn en ze doen mij ook echt goed wil ik tóch nog die knuffel die ik niet kan krijgen.

Voor ons is het lastig om elkaar op te zoeken. Het kost niet alleen veel geld maar wij moeten allebei vrije tijd hebben. Ik kan niet zomaar een week naar Nederland toe en mijn vriend kan niet altijd maar dagen van school of zijn werk missen. Pas als je maanden van te voren boekt heb je een redelijke prijs en dat ook niet eens als je in een vakantie periode boekt. Nu moet ik maar geluk hebben dat als mijn vriend er is dat ik 2 dagen vrij heb of ervoor heb kunnen zorgen dat ik vrij ben maar het moment dat je elkaar weer ziet na zo een lange tijd is wel echt magisch hoor. Blijer dan dit wordt je haast niet. Het is net zoals in de films. Je rent op elkaar af, springt in elkaars armen en je wilt nooit meer los laten. Op dat moment lijkt het opeens alsof jullie elkaar gister nog gezien hebben. Je vergeet even al die dagen die jullie elkaar hebben moeten missen en je vergeet ook even dat hij binnen een paar dagen ook weer weg is.

Hoe dan ook weet ik zeker dat wij dit aan kunnen! Ik weet zeker dat wij hier alleen maar als stel sterker uit komen en dat onze liefde hierna alles kan overwinnen. Als wij dit aan kunnen dan kunnen wij samen de hele wereld aan. Onze band is in zo een korte tijd alleen maar sterker geworden terwijl ik niet eens wist dat dat na bijna 4 jaar samen te zijn kon. Ik ben mijn vriend nog steeds ontzettend dankbaar dat hij mij deze keus heeft gegund. Dat hij elke dag weer verteld hoe trots hij op mij is en dat ook hij zeker weet dat wij hier sterker dan ooit uitkomen!

Hebben jullie nog vragen over mijn lange afstandsrelatie?
 
liefs, Brittany

Labels:

18 reacties:

Op 26 oktober, 2015 , Blogger Daphne zei...

Ik vind het echt superknap van je meis, echt waar. Ik zou het je echt niet na kunnen doen. Blijf vooral je dromen volgen <3

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Judith | Juudithhome zei...

Liefde overwint alles zeggen ze toch altijd? Ik vind het echt onwijs knap van je! XO

 
Op 26 oktober, 2015 , Anonymous Claire zei...

Lijkt me inderdaad moeilijk, maar ik zou dezelfde keuze maken! In verleden heb ik mooie kansen gelaten voor een (inmiddels ex-) vriend en daar heb ik nu veel spijt van. Dus ik steun je volledig!
Terzijde: mag ik vragen waarom je steeds 'wij' typt ipv 'we'? Ik vind dit persoonlijk wat stroever lezen!

 
Op 26 oktober, 2015 , Anonymous Jennifer zei...

Heel herkenbaar! Ik zie mijn vriend maar een paar weken per jaar, en inderdaad: als je elkaar ziet vergeet je al die ellendige dagen dat je op dat moment hebt moeten wachten!

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw dankjewel lieverd! <3

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Inderdaad! Dankje <3

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw lief van je! <3 Bedankt voor de tip, ik zal erop letten dat ik vanaf nu "we" type!

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Precies! <3

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Heel herkenbaar! In Nederland hebben mijn vriend en ik een lange afstandsrelatie en we zien elkaar daardoor maar erg weinig, toch weet je wat je aan elkaar hebt en is zo'n band heel sterk. Komt wel goed!

 
Op 29 oktober, 2015 , Anonymous Marcia zei...

Zelf bleek ik uiteindelijk niet in staat mijn lange afstandsrelatie vol te houden, maar dat kwam mede doordat er al iets niet helemaal goed zat in onze relatie.. Want ik geloof - net als jij - dat een goede relatie zoiets zeker zal overleven! Heel mooi geschreven artikel en ik wens jullie heel veel geluk samen :D

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Leuke blog heb je! Kwam hier via Deisy :) Ik heb een jaar lang een langeafstandsrelatie gehad waarbij ik twee keer naar hem in Colombia ben gevlogen. Ik vond het vreselijk lastig en zou het niet graag overdoen. Daarom woon ik nu ook bij hem in Colombia haha.

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja precies, je hebt gelijk! Dankjewel!

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Vervelend zeg! Lief van je, dankjewel!

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Gelijk heb je! Ik kan ook stiekem niet wachten totdat ik weer in Nederland woon!

 
Op 05 november, 2015 , Anonymous Chris verhoeven zei...

Hoi Brittany,

Allereerst, respect dat jullie deze keuze hebben gemaakt. Vaak kiezen veel mensen toch voor de makkelijkste weg.

Ik weet precies wat je doormaakt, mijn vrouw woont in thailand en hebben ook dagelijks contact via Skype.

Volgend jaar komt ze voor het eerst naar Nederland voor vakantie. We zijn al samen sinds 2010. En we hebben elkaar pas echt goed leren kennen via het internet.

Nu, bijna 5 jaar later zijn we in totaal 11 weken fysiek samen geweest. Veel mensen geloven niet in onze relatie, maar ik ben van mening dat als je het samen wilt en er echt voor wilt gaan, niets je tegen kunt houden.

Uiteraard spelen bij ons ook meerdere dingen een rol waarvan cultuurverschil een grote is. Maar ik stel me open voor al het nieuws dat er op mn pad komt en daarom weet ik dat het zal slagen.

En aangezien jullie er beiden achter staan, weet ik zeker dat ook jullie dit gaan halen. Zie het als een grote uitdaging.

Inderdaad als jullie dit aan kunnen, zal niks jullie nog stoppen.

Heel veel succes en vooral ook plezier in frankrijk.

Groetjes chris

 
Op 07 november, 2015 , Anonymous Sheila zei...

Super gaaf dat je dit doet. Ik heb MTRO (o.a.) gedaan en ik had genoeg vriendinnen die geen stage in het buitenland deden omwille van het vriendje. Ik zelf liep stage in Londen.

Terug naar je relatie, als jullie echt om elkaar geven, vliegt het jaar voorbij. Toen ik Londen stage liep, was er geen internet of mobiel. Dat bestond gewoon nog niet. Alles ging per brief of vaste telefoon in een telefooncel. Er zijn zoveel middelen waardoor je nu echt in contact kan blijven. Plus, het is maar 6 uur rijden met de auto. Ik bedoel, als je vriend zelf niet kan rijden, kan hij vast eens met iemand anders jouw kant op komen. Zo ver is Parijs niet.

Super gaaf dat je daar gaat werken trouwens. Ik kom hier via Deisy voor het eerst, dus misschien heb je er al over geschreven. Wat ga je er doen? Ik ben gek op Disney. Ik ben net terug van WDW (daar ben ik nu 5 keer geweest) en ben al zo'n 15 keer in Parijs geweest. Veel plezier en succes daar!

 
Op 08 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wauw, wat knap dat je dat zo vol hield! Het is nu inderdaad veel makkelijker en het is gelukkig niet zo ver weg! Ik werk er nu al ongeveer 1,5 maand als character! Dankjewel voor je lieve woorden! <3 Ik hoop je snel in Disney te zien!

 
Op 08 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wauw, wat een prachtig verhaal. Ik wens jullie het aller beste! Bedankt voor je lieve woorden!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage