<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Beseffen, wat betekent dat?!

14 oktober 2015

Beseffen, wat betekent dat?!

In het artikel van gister vertelde ik jullie al dat ik niet echt besef dat ik in Frankrijk woon laat staan dat ik al een maand in Disneyland Parijs werk en dus al een hele maand weg ben van alles en iedereen in Nederland. Ik ben er achter gekomen dat ik echt slecht ben in dingen beseffen en ik weet eigenlijk niet hoe dit komt. Ik weet nou niet of het raar is of normaal is? Hoe dan ook, ik wil het er vandaag met jullie over hebben.


Ik snap het niet.
Wat ik het raarst vind ik dat ik niet besef dat ik sommige mensen écht maar dan ook écht nooit meer gaan zien. Hiermee bedoel ik mensen die zijn overleden. Ik snap natuurlijk wel dat zij zijn overleden en dat ik ze nooit meer ga zien maar het besef komt maar niet. In mijn hoofd heb ik ze gewoon al super lang niet gezien en zijn ze gewoon al ontzettend lang op vakantie of zo. Ik weet natuurlijk nog precies hoe ze eruit zien, praten en zelfs hoe ze ruiken en misschien is daarom het besef er nog niet. Ik laat ze niet los. Ik heb af en toe besef momentjes maar volledig beseffen doe ik nog niet. Als ik bijvoorbeeld Alison haar graf bezoek moet ik echt heel erg hard huilen maar ik besef niet dat zij daar ligt begraven. Volgen jullie het nog een beetje? Ik weet dat het raar is, in mijn hoofd klinkt het ook raar maar ik kan er gewoon niks aan doen en ik weet niet hoe het komt.

Dit begrijp ik nog wel.
Er zijn een aantal dingen die ik niet besef maar dat ik eigenlijk nog wel begrijp. Als iemand net is overleden snap ik natuurlijk dat je het nog niet beseft. Als je verhuisd en nog niet beseft dat je in een ander land zit kan ik het nog wel begrijpen. Ik zal waarschijnlijk zodra ik zwanger word ook niet echt beseffen dat ik zwanger ben en zodra mijn kindje word geboren zal ik ook niet beseffen dat dat kindje echt van mij is maar dat zal wel wennen denk ik, hoop ik! Volgens mij moet ik gewoon dingen leren accepteren. Misschien is dat wel mijn probleem?

Zoveel vragen.
Zal ik het ooit beseffen? Dit is een vraag die ik mij continu afvraag. Zal ik bepaalde dingen ooit beseffen? Zo ja, wanneer? Morgen, over een maand of pas over jaren? Het is lastig om hier over na te denken want nu denken jullie vast als je je zulke dingen afvraagt dan besef je het toch? Nee, dat is het rare ervan! Ik ben er bewust van maar ik besef het gewoon niet. Dat is toch te bizar voor woorden? Nu verklaren de meeste van jullie mij vast voor gek en dat doe ik zelf ook wel een beetje eerlijk gezegd maar misschien delen sommige van jullie dit rare gedoe met mij. Misschien ben ik niet de enige die slecht is in dingen beseffen?

Besef jij je ook sommige dingen niet?
 
liefs, Brittany

Labels:

7 reacties:

Op 14 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik ben juist het tegenovergestelde en zie overal meteen de gevolgen van. Het is allebei niet echt ideaal denk ik. Tijd om een middenweg te vinden!

 
Op 14 oktober, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Ik begrijp je helemaal, ik heb het zelf ook heel erg! Is helemaal niet zo gek, ik denk dat heel veel mensen hier last van hebben ! x

 
Op 14 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Helemaal mee eens!

 
Op 14 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ben gelukkig niet alleen!

 
Op 14 oktober, 2015 , Anonymous marjolein zei...

Je kan je ook nog afvragen; is het érg om dingen niet direct te beseffen?

 
Op 14 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Zeker waar.

 
Op 17 oktober, 2015 , Blogger Rachel Kromdijk zei...

ik snap het meid.. soms besef ik dingen ook niet helemaal maar het is goed om het soms te laten gaan en het te accepteren en het in je armen te sluiten

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage