<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Ik spreek de taal niet en nu?

25 oktober 2015

Ik spreek de taal niet en nu?

Ik krijg heel vaak de vraag hoe het met mijn Frans gaat? Als ik heel eerlijk ben gaat het nog niet echt fantastisch. Ik pik hier en daar wat dingen op en ik ben het ook wel een beetje aan het leren maar een gesprek voeren met iemand in het Frans kan ik nog lang niet. Hoe doe ik dit dan? Hoe voer ik een gesprek met mensen die alleen maar Frans spreken? In het artikel van vandaag deel ik een paar handige tips die mij in ieder geval wel helpen.

#1 De meeste kunnen Engels.
Gelukkig kunnen de meeste mensen wel een beetje Engels of zoals de Franse zouden zeggen un peu. Hierdoor hoef je eigenlijk stiekem helemaal geen nieuwe taal te leren. Nu moet je natuurlijk geen land uitzoeken alleen omdat ze Engels spreken, dat is niet helemaal de bedoeling. Het is handig als ze het kunnen maar laat het niet in de weg staan om een andere land uit te zoeken.
#2 Duolingo.
Er bestaat een site en die heet duolingo. Je begint met het kiezen van de taal die je al spreekt. Voor Nederlanders is het natuurlijk handig als je Nederlands kiest maar als jij Engels makkelijker vind kan dat natuurlijk ook. Daarna kies je de taal uit die je wilt leren, in mijn geval is dit Frans. Met duolingo leer je gemakkelijk en snel een nieuwe taal en ga je ook snel vooruit!
#3 Gebaren en beeldtaal.
Met gebaren maken kom je ook al een heel eind. Als je iets wilt vragen of uitleggen gebruik dan je handen of vingers om dingen aan te wijzen of dingen uit de beelden. Praat langzaam maar beeld het tegelijk uit. Meestal snappen mensen dan wat je bedoeld en leggen zij het ook uit doormiddel van langzaam praten en gebaren maken.
#4 Makkelijke zinnen en woorden.
Voordat je een land gaat bezoeken of er gaat wonen leer dan alvast standaard zinnen en woorden die je in het dagelijks leven zult gebruiken zoals : Hallo, Doei, Goedemorgen/middag/avond, Mijn naam is..., Hoe gaat het?, Waar is het toilet?, Spreek jij Engels/Nederlands?, Sorry, ik spreek geen *taal van het land die je bezoekt* enz.
#5 Hoe spel je dat?
In sommige talen kan het zo zijn dat je iets totaal anders schrijft dan hoe je het uitspreekt. Hierdoor kan je ontzettend in de war raken. Schrijf dan bepaalde woorden of zinnen op zoals hoe jij het zou schrijven. Hierdoor onthoud je het makkelijker. Zorg er wel voor dat je de goede spelling ook opschrijft voordat je dat vergeet!
# Ondertiteling.
Wat ook echt ontzettend kan helpen is ondertiteling. Zet de ondertiteling aan in de taal die je wilt leren. Hierdoor hoor je wat ze zeggen en lees je in de andere taal hoe dit word gezegd. Schrijf woorden op die je wilt onthouden met de betekenis erbij. Een film of serie kijken als huiswerk? Dat is toch best wel leuk!
# Vakantie vertaal boekjes.
Je ziet toeristen er altijd mee lopen. Vakantie woordenboeken! Ik weet eigenlijk niet of je ze zo noemt maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel! Er bestaan van die kleine woorden boeken in allerlei verschillende talen met handige zinnen en woorden die je op vakantie vast wel nodig hebt. Je kan de woorden of zinnen makkelijk opzoeken in je woordenboek voordat je een gesprek begint met iemand.
Welke talen spreken jullie?
liefs, Brittany

Labels:

8 reacties:

Op 25 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik spreek Nederlands, Engels en wat Frans, dus ik kan me opzich wel redden. Maar ik zou nog heel graag Spaans willen leren!

 
Op 25 oktober, 2015 , Blogger fleursophia zei...

Lijkt me erg lastig als je ergens zit waar je de taal nog niet goed spreekt.. Zelf spreek ik Nederlands, Engels, een beetje Spaans en een beetje Duits.

 
Op 25 oktober, 2015 , Blogger Daphne zei...

Ik wil je wel les geven <3

 
Op 25 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik wil ook graag Spaans leren! Maar eerst Frans haha.

 
Op 25 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Netjes hoor! Het kan inderdaad erg lastig zijn.

 
Op 25 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja, graag! <3

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Eilish (artisticstateofmind) zei...

Engels en Duits, daar red ik me prima mee. Frans.. no way. Daardoor ben ik ook van havo naar mavo gegaan, omdat ik een 3 voor frans stond. Haha

 
Op 26 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik had inderdaad ook Frans laten vallen. Heb ik nu spijt van haha!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage