<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Waarom thuis wonen zo fijn is

16 mei 2015

Waarom thuis wonen zo fijn is

Ik ga vanaf September voor een jaar in Disney werken. Heb je dat nog niet meegekregen? Dat artikel kan je dan hier terug lezen. Ik zal daar dan natuurlijk op mezelf gaan wonen. Hierdoor probeer ik nu optimaal te genieten van het feit dat ik nog heerlijk thuis woon. Er zijn ontzettend veel voordelen van nog thuis wonen en die wil ik vandaag graag met jullie delen. Misschien waarderen jullie het thuis wonen net iets meer.

Koken. 
Je hoeft haast nooit te koken! Als je op jezelf woont moet je elke avond voor je eten zorgen. Nu is het meestal zo dat als je thuis komt je moeder of vader al onderweg zijn naar de supermarkt of misschien zijn zij al iets heel erg lekkers aan het voorbereiden voor jou. Jummie.

Bedenken wat je gaat eten.
Als je op jezelf woont moet je niet alleen koken maar ook nog is bedenken wát je gaat koken. Nu hoef je dat niet elke avond te doen want dat doen je ouders voor je. Weet je wel een keer wat je graag wilt eten? Stel het voor aan je ouders en dan ligt het waarschijnlijk binnenkort op je bord.

Kletsen. 
Het is niet alleen gezellig als je aan tafel met elkaar kan kletsen maar je kan gewoon in het algemeen altijd naar iemand toestappen in huis om even mee te kletsen. Als je op jezelf woont kan dit toch best eenzaam zijn en kan je nooit gelijk je verhaal kwijt als je thuis komt.  

Geld. 
Wij weten allemaal dat er helaas geen geldbomen bestaan. Als je thuis woont mag je zelf al je geld houden. Geen stomme rekeningen of je eigen eten kopen. Dat doen je ouders allemaal! Hierdoor kan je lekker veel sparen. Dat is altijd fijn.

De was.
Wat is het toch heerlijk als je thuis komt en je je schone was ziet liggen op je bed. Zelf heb je er helemaal niks voor hoeven doen. Het is net magie! Als je uit huis gaat bijvoorbeeld in een studenten huis gaat wonen heb je ook nog is de kans dat je voor je was moet betalen! Geld bespaard.  

Strijken.
Niks is vervelender dan onmogelijke kledingstukken proberen te strijken. Op een of andere wonderbaarlijke manier krijgt je moeder het toch altijd wel voor elkaar. Dat is fijn als je snel ergens naartoe gaat. Dan kan je gewoon vragen of je moeder even wilt strijken zodat jij je verder kan klaar maken.

Verslapen.
Ben jij zo een persoon die door 10 wekkers heen slaapt? Dan zal op jezelf wonen best wel lastig zijn. Mijn moeder weet altijd precies wanneer ik wakker moet worden en als ik niet op tijd wakker ben dan komt zij mij wakker maken. Zo kan ik mij nooit verslapen!

Schoonmaken.
Alleen als je OCD hebt is het leuk om schoon te maken. Zelf vind ik het verschrikkelijk. Vooral de badkamer. Bah! Thuis maakt je moeder haast eigenlijk alles schoon. Zelf zou je lief genoeg moeten zijn om haar natuurlijk ook een handje te helpen maar je hoeft tenminste niet alles alleen te doen.

Boodschappen.
De koelkast en voorraad kasten zitten altijd vol met lekkere dingen. Je hoeft er zelf niet over na te denken. Je kan wel suggesties geven maar je hoeft daarvoor niet zelf de deur uit. Alles is altijd netjes gevuld. Ontzettend fijn dus.

Knuffelen.
Wat ik zelf het fijnst vind aan thuiswonen is dat ik elke dag kan knuffelen met mijn lieve mama. Het klinkt misschien kinderachtig maar mijn moeder en ik hebben gewoon een hele goede band. Wij geven elkaar altijd een kus als wij naar school of werk gaan en ook als wij gaan slapen. Een en al liefde!

 Woon jij nog thuis? Wat vind jij fijn aan thuis wonen?

Liefs, Brittany 

    

Labels:

5 reacties:

Op 16 mei, 2015 , Blogger Eilish (artisticstateofmind) zei...

Ook al woon ik thuis. Rekeningen genorg hoor! Helaaa. Maar ik ben nu ook vaak bij mn vriend en betaal daar gewoon mee met alles. Daar is mn uitkering niet op berekend. Niks sparen. Dag geld!

 
Op 16 mei, 2015 , Blogger MIXT fashion and lifestyle zei...

Thuiswonen heeft inderdaad zn voordelen! X Laura www.mixtfashion.com

 
Op 16 mei, 2015 , Anonymous lieke zei...

Op mezelf wonen vind ik heerlijk. Al heeft thuis wonen inderdaad zo zijn voordelen. Vooral het bedenken wat we eten vind ik een ramp. Soms ben ik zo inspiratie loos. De rest vind ik niet erg en schoonmaken hoort er nu eenmaal bij.. en ja. Het geld. Waar blijft mijn geld toch elke maand haha..

 
Op 16 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ookal woon ik thuis ik heb zat rekeningen hoor? Ik ben oud en wijs genoeg om voor mezelf te zorgen.

 
Op 17 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Leuk artikel! Vind t zelf ook nog super chill dat ik thuis woon!! En ik denk dat Britany doelt op gas, water en licht als ze t om rekeningen heeft. Tuurlijk heeft iedereen ze eigen lasten erbij maar dát is niet wat Britt bedoeld.
Kusjessss

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage