<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Een thuisstudie, is dat wel wat voor mij?

1 juni 2016

Een thuisstudie, is dat wel wat voor mij?

Al sinds ik ben afgestuurd denk ik aan een thuisstudie. Er zijn meerdere redenen waarom ik graag aan een thuisstudie wil beginnen maar toch heb ik nog steeds mijn twijfels. Ik heb inmiddels al een beetje research gedaan en ik heb eindelijk een studie gevonden die mij wel erg interessant lijkt! In het artikel van vandaag leg ik uit waarom ik een thuisstudie wil volgen, waarom ik twijfel én welke studie ik misschien wil volgen!


Waarom een thuisstudie?
Ik ben misschien nog maar 21 jaar oud maar ik heb nu al geen zin meer om naar school te gaan. Ik vind het eigenlijk wel leuk geweest zo maar ik wil tóch nog een HBO diploma in m'n zak steken. Ik heb natuurlijk een dansopleiding gedaan maar hoewel ik altijd heb gezegd dat het niet zo was is het toch wel een beetje een pret opleiding. Niet in de zin dat je niet hard moet werken maar meer in de zin van ik wil niet de rest van mijn leven lang danslerares zijn. Omdat ik niet meer naar school wil lijkt een thuisstudie mij daarom ideaal. Ook wil ik zodra ik weer in Nederland woon gaan werken als een danslerares. Hierdoor ben ik 's ochtends altijd vrij en af en toe 's middags ook. Als ik weer naar school ga is de kans groot dat ik bepaalde lessen niet kan geven vanwege mijn schoolrooster wat erg vervelend zou zijn.

Mijn twijfels.
De reden waarom ik zo twijfel is omdat ik niet weet of ik het in mijn eentje red. Ik ben stiekem best wel lui en wacht altijd tot het laatste moment met dingen, al helemaal met huiswerk. Als ik een thuisstudie wil volgen moet ik echt goed geconcentreerd blijven en er écht voor gaan want anders gaat het mij niet lukken.

SPH (Sociaal Pedagogische Hulpverlening).
Ik zat eigenlijk een beetje voor de lol op thuisstudie websites te kijken en kwam toen uit op NTI.nl. Ik zat wat rond te kijken en kwam toen SPH tegen. Er zijn twee verschillende maar toch vergelijkbare studies die mij aanspreken namelijk SPH Jeugd en SPH Jeugdzorgwerker. Ze zijn net iets anders maar toch spreken ze mij allebei aan. Ik wil graag met kinderen blijven werken en als ik een kindje kan helpen dan maakt dat mij ontzettend gelukkig! Ik heb er nog maar heel kort na gekeken maar ik ga mij binnenkort er iets meer in verdiepen. Ben jij bezig met een SPH opleiding of heb je er eentje afgerond dan hoor ik graag jullie mening erover!

Zouden jullie ooit een thuisstudie kunnen doen?

liefs, Brittany


Labels:

15 reacties:

Op 01 juni, 2016 , Blogger kimmetjekims zei...

Ik denk dat je niet moet twijfelen en er gewoon voor moet gaan. Als school voor jou geen optie meer is, is dit een perfecte oplossing toch? Ik snap je écht wel, ik ben ook te lui om aan iets te beginnen als ik het helemaal alleen moet doen. Maar uiteindelijk komt het wel altijd goed. En ik denk dat jij ook wel zo in elkaar zit!

 
Op 01 juni, 2016 , Anonymous Anoniem zei...

Ik doe een thuisstudie en het is echt een drama ik zou er goed over nadenken het is echt heel veel zelf doen en je moet het wel kunnen want als je het niet doen ga je het vermijden en wordt je lui en ga je het uiteindelijk alsnog niet doen. Niet om je bang te maken mara zo ervaar ik het zelf en het is dus wel een heel eerlijk antwoord.

 
Op 01 juni, 2016 , Anonymous Lisa zei...

Ik deed zelf een thuisstudie SPH bij de NTI en ik zeg als je nu al weet dat je lui bent niet doen. Het is echt en alles alleen doen en als je met vragen zit kan je soms tot 3 dagen op je antwoord wachten. Ik raad het niet aan. SPH is veel praktijk opdoen en dat krijg je bij deze studies niet. Je zit in de boeken en achter je laptop. Ik ben er mee gestopt en ben terug naar school gegaan daar heb ik in 3 kwart jaar zoveel meer geleerd dan mijn twee jarige thuisstudie.

 
Op 01 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ik ging er ook voor om een thuisstudie te doen, maar ik wist van te voren dat ik al niet zo iemand ben die een thuisstudie kan doen. Ik heb echt begeleiding en alles nodig dus ja naar 2 maanden was ik er al mee gestopt.

 
Op 01 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ik zeg doen! Ik begrijp je volledig dat je niet meer naar school wilt, maar een HBO opleiding is erg goed. Als je het echt wilt, dan kun je dat ook bereiken, dan werk je daar gewoon voor! De richting die je wilt kiezen vind ik erg interessant!

 
Op 01 juni, 2016 , Anonymous Anoniem zei...

Je moet er sowieso voor gaan mop! Dan houd je je opties open nog en kan je meerdere kanten op in de toekomst!

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Lisa Walen zei...

Het lijkt me inderdaad lastig, maar beter gemotiveerd thuis leren dan ongelukkig in de schoolbanken right?!

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel lieverd, je hebt gelijk! <3

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ja, ik wil ook graag dat je eerlijk bent. Bedankt voor je uitleg, ik ga mij er nog even iets meer in verdiepen!

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Wat voor opleiding doe je nu precies? Ook SPH? Zo ja, waar en hoe veel jaar doe jij er straks over?

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ah wat jammer meis!

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Aw bedankt voor je motiverende woorden! <3

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Aw lief, dankjewel!

 
Op 03 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Daar heb je wel gelijk in!

 
Op 05 juni, 2016 , Anonymous Anoniem zei...

En wat dacht je van deeltijd? Thuisstudie vond ik ook pittig, niet alleen om je er zelf aan te zetten maar ook omdat je bij vragen uiteg mist van een docent!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage