<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Hoe ik mijn Instagram foto's bewerk

29 oktober 2015

Hoe ik mijn Instagram foto's bewerk

Ik kreeg de vraag of ik wilde laten zien hoe ik mijn Instagram foto's bewerk. In eerste instantie wilde ik dit niet aangezien ik vind dat iedereen zijn eigen manier van bewerken moet zoeken maar het is ook leuk als je zelf een trend zetter bent, toch? Dus in het artikel van vandaag laat ik jullie het geheime recept van mijn Instagram foto's zien. Hoeveel apps en filters denken jullie dat ik gebruik voor mijn Instagram foto's? Jullie raden het namelijk nooit!

De meeste mensen gebruiken ontzettend veel en verschillende apps om hun Instagram foto's te bewerken. Ze doen elke keer dan ook precies hetzelfde en daardoor ziet hun feed er ontzettend mooi uit. Mijn feed vind ik nog niet perfect maar het gaat wel de goede kant op. Ik ben nog steeds aan het kijken hoe ik alles precies wil bewerken en misschien veranderd mijn manier van bewerken wel na dit artikel maar ik ga jullie vandaag vertellen hoe ik ze op het moment bewerk. Ik verklap alvast dat het hartstikke makkelijk is en totaal onverwachts is!

1. Als ik foto's op mijn iPhone maak dan zorg ik ervoor dat ik ze vanaf het begin af aan al vierkant maak. Je kan tegenwoordig je volledige foto's op Instagram plaatsen maar ik vind vierkante foto's toch mooier. Doordat ik ze vanaf het begin af aan al vierkant heb gemaakt hoef ik niet bang te zijn dat niet alles op de foto past.

2. Ik open mijn foto in Instagram zelf. Als eerst klik ik op een filter genaamd Clarendon. Als je er nog een keer op klikt kan je hem aanpassen. Ik doe hem dan altijd op 50.

3. Daarna klik ik op het steeksleutel icoontje helemaals rechts. Vanaf hier doe ik eerlijk gezegd maar wat. Wel gebruik ik standaard 4 effecten namelijk helderheid, contrast, verzadiging en accenten.

Helderheid :
Het helderheid knopje doe ik altijd naar rechts. Het verschilt per foto hoe ver ik hem naar rechts doe. Soms is het maar een klein stukje maar meestal doe ik hem wel helemaal naar rechts.

Contrast :
Bij contrast ligt het er ook maar net aan wat voor foto het is. Ik schuif het balkje wel altijd naar rechts maar meestal niet helemaal naar rechts.

Verzadiging :
Soms gebruik ik verzadiging helemaal niet omdat contrast het dan al vel genoeg heeft gemaakt. Als ik hem gebruik dan doe ik hem maar een heel klein beetje naar rechts.

Accenten :
Ja, ook deze schuif ik weer naar rechts. Het ligt er maar net aan hoe wit mijn foto al is maar meestal schuif ik hem helemaal naar rechts. Als ik dat too much vind dan schuif ik hem gewoon een beetje terug totdat ik het mooi genoeg vind.

4. Nu moet ik alleen nog maar een naam bedenken voor mijn foto en dan ben ik al weer klaar! Gaat best wel snel hé?

Hadden jullie verwacht dat ik mijn foto's alleen via Instagram bewerkte?
liefs, Brittany

Labels:

11 reacties:

Op 29 oktober, 2015 , Anonymous Lotte zei...

Sorry maar in Instagram bestaat geen filter die Clarendon heet.

 
Op 29 oktober, 2015 , Anonymous Val zei...

Yeah! Thanks voor mijn verzoek. Ik zie deze filter inderdeed ook niet. Hoe krijg jij deze?

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik heb wel een Clarendon filter, als je de app update heb je die gewoon! Thanks voor het toelichten van jouw bewerkingstechnieken. Ik gebruik de laatste tijd altijd witte randjes maar wil daar denk ik weer vanaf. Vierkant is inderdaad net zo mooi!

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Misschien moet je hem even updaten?

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Misschien moet je instagram even updaten? Ik weet niet wat voor telefoon je hebt. Ik heb een iphone5, misschien ligt het daar aan?

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Graag gedaan! Je moet doen wat jij leuk vind :)

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Daphne zei...

Je foto's zijn altijd zooo mooi <3

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje wel lieverd!

 
Op 29 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik speel vaak ietsje met helderheid

 
Op 01 november, 2015 , Blogger Francoise zei...

Leuk om te lezen!

 
Op 12 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage