<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Van samenwerken naar solo

28 april 2015

Van samenwerken naar solo

Laatst vertelde Kim op haar blog over onze samenwerking. Die kan je hier terug lezen. In Kim haar artikel verteld zij in het kort over onze samenwerking en hoe zij dit heeft ervaren. Toen ik dit artikel las wilde ik ook graag mijn kant van het verhaal met jullie delen. Heb ik ooit mijn plekje gevonden? Hoe heb ik het ervaren? En hoe gaat het nu met mijn eigen blog? Vandaag kunnen jullie hier allemaal achterkomen. 

Van haar blog naar onze blog.
Kim heeft in 2013 Dailybreakfast opgericht, haar eigen veilig plekje online. In 2014 zocht zij een medeblogster. Ik was al een tijdje gestopt met mijn eigen blog maar ik miste het bloggen toch nog heel erg. Na heel erg lang twijfelen ben ik toch medebeheerder geworden van Dailybreakfast. De samenwerking verliep eigenlijk heel goed en wij waren allebei tevreden. Toch heb ik eigenlijk nooit mijn eigen plekje op Dailybreakfast kunnen vinden. Het was toch Kim haar blog en ik voelde mij eigenlijk meer een beetje als opvulling. Kim heeft echt haar best gedaan om mij op mijn gemak te laten voelen op de blog maar voor mij bleef het lastig. Wij noemde het misschien wel onze blog maar Kim was voor mij toch echt wel de baas van de blog. Wat eigenlijk best logisch is want zij heeft het opgericht. Daardoor voelde ik mij soms een beetje minderwaardig op één of andere manier. Als je samen een blog begint is het echt anders. Dan zijn jullie vanaf dag één samen de baas en maken jullie vanaf het begin af aan alle beslissingen samen. Doordat het al eerder Kim haar blog was was het moeilijk voor mij om mijn mond open te trekken als ik het ergens niet mee eens was. In mijn hoofd was het toch altijd Kim haar blog en nooit echt onze blog. Daar kan Kim zelf helemaal niks aan doen want zo dacht Kim er helemaal niet over. Het is gewoon erg lastig om medebeheerder te worden van een blog die al bestond.

Van 1 naar 2 meningen.
Je moet natuurlijk opeens alles overleggen met elkaar. Wij waren het niet altijd eens met elkaar waardoor er soms kleine conflicten ontstonden, wat wij natuurlijk erg jammer vinden. Wij zijn allebei ook nog is erg eigenwijs en dat kan natuurlijk ook botsen. Onze smaken waren eigenlijk best wel anders waardoor wij niet altijd erg tevreden waren over dingen. Wij probeerde dan altijd een middenweg te vinden en als dat niet lukte dan gaven wij het maar toe aan de ander. Dat is natuurlijk hartstikke lastig en daar heb je heel veel vertrouwen in elkaar voor nodig. Wij waren het natuurlijk niet altijd oneens met elkaar. Het is een paar keer voorgekomen maar toch blijft het vervelend. Je wilt natuurlijk allebei het beste voor de blog maar dat was bij ons soms heel erg verschillend.

Van samenwerken naar solo.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat wij geen leuke samenwerking hebben gehad of dat ik er spijt van hebt want dat ik natuurlijk niet zo. Wij hebben bijna een jaar samengewerkt en ik kijk terug op mijn tijd bij Dailybreakfast met een glimlach en ik heb heel erg veel plezier gehad met Kim achter de schermen. Toen ik stopte bij Dailybreakfast wist ik eigenlijk gelijk al dat ik weer verder wilde met mijn eigen blog. Dat was ook een lastige stap. Ik ben van 3 keer per week bloggen naar 7 keer per week bloggen gegaan. Hierdoor moet ik natuurlijk nog harder werken dan voorheen. Gelukkig blog ik met veel liefde en passie en heb ik het er voor over want ik doe het graag.

Hoe denken jullie over samenwerken?

Liefs, Brittany 

Labels:

4 reacties:

Op 28 april, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Leuke blog. Samenwerken kan inderdaad moeilijk zijn.

 
Op 28 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Heb je helemaal gelijk in mop, misschien was dit juist de goede stap. Ieder ons eigen ding doen.

 
Op 29 april, 2015 , Anonymous Rebecca zei...

Oh wat knap lullig om via hier te horen dat je je plek nooit hebt gevonden! Ik volg dailybreakfast al heel lang en zij is altijd zo open en vrij geweest naar jouw toe.

 
Op 01 mei, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Kan heel moeilijk zijn om ergens in te stappen. Ben blij dat je gewoon verder bent gegaan. Leuk om te horen dat jullie niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Soms gebeuren dingen gewoon voor een rede.

X amber

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage