<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Wat ik heb geleerd door alleen wonen

13 mei 2016

Wat ik heb geleerd door alleen wonen


Uithuis gaan was een gigantische stap voor mij. Ik zei altijd tegen iedereen dat ik nooit op mezelf zou kunnen wonen omdat ik veel te bang ben in mijn eentje. Toen ik naar Frankrijk verhuisde moest ik er toch echt aan geloven, ik ging alleen wonen. Iets waarvoor ik ontzettend bang was heeft mij uiteindelijk zoveel geholpen in het leven en heb er echt heel veel van geleerd.

Zelfstandigheid | Als je op jezelf woont moet je opeens alles zelf doen. Je kan niet meer alles aan je moeder of vader vragen of verwachten dat andere mensen dingen voor je doen. You have to grow up en alles zelf doen. Hierdoor ben ik echt zelfstandiger geworden.

Mezelf vermaken | Natuurlijk was ik af en toe alleen thuis en heb ik mij moeten vermaken, maar nu, ben ik altijd alleen thuis. Niemand die vlak voor het eten thuis komt en even over zijn dag verteld of niemand waarbij ik even kan klagen als ik zelf thuis kom. Je moet jezelf leren vermaken als er geen andere mensen in de buurt zijn. Gelukkig heb ik het bloggen en YouTuben waardoor mij mezelf makkelijk kan vermaken.

Sparen | Op zich was ik hier al best goed in. Zo spaarde ik elk jaar weer al mijn centjes om heerlijk in Amerika te kunnen shoppen. Ik verdiende nog lang niet zo veel als wat ik nu heb en toch kreeg ik het elke keer weer voor elkaar. Nu dat alles er opeens bij kwam (huur, rekeningen, boodschappen etc.) leerde ik nóg beter speren. Woohoo!

Doei angst | Iedereen dacht dat ik het niet zou redden in mijn eentje en dat ik binnen no time weer in Nederland zou wonen. Heb ik ze even bewezen dat ik het wel kan! Al mijn angsten over alleen wonen waren eigenlijk helemaal voor niks. Ik ben nooit bang geweest in het donker, voelde mij nooit onveilig en de monsters onder mijn bed waren eigenlijk gewoon ontzettend vriendelijk!

Respect | Thuis (in Nederland) draaide ik mijn muziek soms iets te hard en dan hoorde ik mijn buurvrouw alweer klagen. Zo erg vond ik het niet, totdat ik zelf een verschrikkelijk buurman kreeg. Hij draaide zijn muziek áltijd veel te hard en na een paar keer netjes vragen werd het eigenlijk niet beter. Ik zal nu veel meer respect hebben voor mijn buren en niet zo luidruchtig zijn!

Interieur | Hier in huis mocht ik geen meubels zelf uitkiezen, dat stond er al. Mijn bed, kastjes, tafel. Alles gewoon. Ik vind het vreselijke meubels en zou ze zelf nooit uitzoeken. Ik heb hierdoor echt een beter beeld in mijn hoofd van hoe ik mijn toekomstige huis er uit wil laten zien. Of nja, zelfs mijn kamer in Nederland wil ik een make-over geven!

'sWerelds beste ouders | Maar wat ik uiteindelijk heb geleerd is dat ik echt geweldige ouders heb die onwijs veel voor mij doen. Ze ruimde alles achter mijn reet op en elke avond genoot ik weer van een maaltijd die ik net zelf hoefde te koken. De rekeningen werden door hun betaald en ik hoefde mij eigenlijk vrijwel nergens om zorgen te maken. In de toekomst ga ik zeker weten veel meer voor ze doen want dat verdienen zij!

Waar wonen jullie?

liefs, Brittany

Labels:

12 reacties:

Op 13 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Herkenbaar! Nu woon ik al jaren op mezelf, maar joh wat heb ik daar veel van geleerd in het begin. Die zelfstandigheid vond ik meteen al heerlijk trouwens, zou nu ook echt niet meer anders willen.

 
Op 13 mei, 2016 , Blogger Eilish (artisticstateofmind) zei...

Ik woon sinds kort bij mn vriend, maar ik woonde de afgelopen 2 jaar ook al bijna helemaal hier haha. Ik vind het heerlijk

 
Op 13 mei, 2016 , Blogger Rachel Kromdijk zei...

Ah ik zou het zo missen dat de was voor mij word gedaan! haha maar is wel erg goed voor je die zelfstandigheid

 
Op 13 mei, 2016 , Blogger Chelsey Meijners zei...

Wat goed dat je over je angst heen bent gekomen Britt! Ik woon zelf nog thuis, maar binnenkort wordt het voor mij ook tijd om uit huis te gaan. Blijft toch een spannend iets!

 
Op 14 mei, 2016 , Anonymous Monique | WritingMonique zei...

Ik woon bij mijn vriend, en heb eigenlijk nooit alleen gehoord. Maar heel veel is wel herkenbaar, zoals het interieur en respect!

 
Op 14 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ik kan ze allemaal erg goed begrijpen :) Ik kan niet wachten om op mezelf te gaan!

 
Op 17 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

ik ga het wel raar vinden inderdaad zodra ik weer thuis woon haha.

 
Op 17 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Jaloers, ik wil ook graag samenwonen met mijn vriend!

 
Op 17 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Haha, ik kan niet wachten totdat ik er niet meer zo achterlijk veel geld voor moet betalen.

 
Op 17 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel! Ja, blijft zeker spannend!

 
Op 17 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Haha grappig!

 
Op 17 mei, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ja, het is wel fijn!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage