<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: 8 tips tegen heimwee!

1 november 2015

8 tips tegen heimwee!

Van mijn lieve vriendinnen in Nederland kreeg ik een aantal kaarten die ik pas met bepaalde gelegenheden of gevoelens mocht opmaken. Laatst opende ik een brief waarop stond open when.. je heimwee hebt. Daar hadden mijn vriendinnen een aantal punten genoemd zodat ik minder last van heimwee zou hebben en bracht mij toen op het idee om een artikel erover te maken. Dus hierbij wil ik mijn vriendinnen bedankt voor de blog inspiratie haha.


Zoek contact op met het thuisfront.
Als je je familie, vriendinnen of vriend mist dan moet je contact met ze opzoeken! Dit is op verschillende manieren mogelijk. Social media, Skype of ouderwets een brief sturen. Vertel ze dat je heimwee hebt en praat er gewoon over met ze. Jij mist hun en zij missen jou ook.

Vertrouwde items.
Neem je favoriete knuffel, foto's van al je vriendinnen, je lievelings deken, noem het maar op. Neem dingen mee die je thuis ook graag om je heen hebt. Hierdoor krijg je meer zo een thuis gevoel en zal je minder snel last van heimwee hebben omdat je het gevoel hebt alsof je thuis bent!

Zoek afleiding.
Ga niet zielig en eenzaam in je kamer blijven zitten. Zoek afleiding! Ga shoppen, naar de dierentuin of lunchen met een vriendin (die in de buurt woont natuurlijk). Je kan ook best met hun delen dat je heimwee hebt. Als zij net zoals jou ook naar een ander land is verhuisd dan heeft zij waarschijnlijk of wel is last van heimwee gehad en kan ze jou vast wel helpen.

Probeer het positieve te zien.
Je bent voor een reden naar een ander land verhuisd. Misschien voor een geliefde, betere baan of heerlijk weer? Het kan van alles zijn maar probeer naar het positieve te kijken. Je bent nu samen met je geliefde, je verdiend meer geld of je bent bruiner dan ooit! Hoe dan ook, er zijn ook positieve dingen aan het verhuizen.

Neem een moment voor jezelf.
Wil je tóch nog even alleen zijn? Dat mag. Neem gewoon even tijd voor jezelf. Ga een wandeling maken, bekijk foto's van de mensen die je mist of ga gewoon even lekker een potje huilen. Soms moet het er gewoon even allemaal uit en voel je je daarna prima!

Dutch night!
Mis je Nederland? Dat kan natuurlijk ook. Nodig je nieuwe vriendinnen uit en hou een Nederlands avond met ze. Eet heel veel kaas en pepernoten, speel Nederlandse spelletjes en als avond eten een lekkere stamppot! Zo krijg je weer een Nederlands gevoel!

Heimwee mag er zijn.
Accepteer het gewoon dat je af en toe last hebt van heimwee. Het is er nou eenmaal en er tegen vechten gaat natuurlijk ook niet helpen. Het gaat niet altijd zomaar even weg dus laat het gewoon gaan. Het komt vanzelf wel weer goed!

Noteer het.
Koop een notitie boekeje en zodra je heimwee hebt kan je die erbij pakken. Schrijf de datum en tijd op en wat je aan het doen was waardoor je heimwee kreeg. Misschien ben je ergens mee bezig waardoor je het telkens krijgt. Als dat zo is probeer dat gene zoveel mogelijk te vermijden!

Hebben jullie ooit last van heimwee gehad?
liefs, Brittany

Labels:

6 reacties:

Op 01 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik heb nog nooit echt heimwee gehad, puur omdat ik nog nooit echt lang ben weggeweest van mijn geliefden, maar ik denk wel dat deze tips heel geschikt zijn!

 
Op 02 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Goede tips inderdaad. Ik heb gelukkig niet snel last van heimwee. Ik ben nu 10 maanden weg en vraag me nog steeds af wanneer het gaat komen. Misschien wel nooit :) Het scheelt enorm als je gewoon je eigen leven hebt in het buitenland en momenten om naar toe te leven. Bijvoorbeeld als je weet dat je familie komt over 3 maanden ofzo. En Skype en alles maakt het enorm veel makkelijker tegenwoordig...

 
Op 02 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha dankje!

 
Op 02 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw dat is wel echt ontzettend fijn dat je nog geen last heb gehad! Het is tegenwoordig veel makkelijker inderdaad!

 
Op 02 november, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

wat een goede tips, ik heb hier gelukkig geen last van!!

 
Op 02 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje & gelukkig!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage