<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Ikke ikke ikke en de rest kan stikken

3 mei 2015

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken

Ken je dat? Mensen die zogenaamd geïnteresseerd zijn in jouw verhaal maar het vervolgens alleen maar over zichzelf hebben? Er zijn altijd mensen die zieliger moeten zijn, beter, slechter, het zwaarder hebben of wat dan ook. Zolang zij maar in de spotlight staan. Het maakt niet eens uit voor hun of dat juist goed of slecht is. Ik kan hier echt héél slecht tegen en wil daarom vandaag mijn frustraties even kwijt.


Je kan tegenwoordig geen verhaal kwijt zonder dat iemand iets over zichzelf moet vertellen en dat vind ik echt heel erg. Weten mensen gewoon niet hoe zij moeten reageren of willen zij het serieus alleen maar over zichzelf hebben? Het is altijd maar: "Dat heb ik ook een keer meegemaakt" of "Ik heb dat ook wel is gehad" of zelfs "Mijn leven is veel zwaarder". Sorry, maar zulke mensen neem ik tegenwoordig niet meer serieus. Ik kan ook echt heel slecht tegen zulke mensen. Je moet niet doen alsof je zogenaamd heel erg geïnteresseerd bent in mijn verhaal om vervolgens als antwoord iets over jezelf te zeggen. Meestal reageer ik dan kort af of ik eindig het gesprek daar. Hoppa, weg ermee.

Ik wil hiermee niet zeggen dat je niet iets over jezelf mag zeggen of over jezelf praten. Natuurlijk mag dat. Ik ben echt geïnteresseerd in andere mensen hun leven. Ik vind het gewoon vervelend dat zodra ik mijn verhaal hebt verteld aan iemand dat diegene gelijk begint met waarom hun leven beter of slechter is dan de mijne. Als je bijvoorbeeld iets vervelends verteld zegt bijna niemand meer: "Oh jeetje, wat zielig voor je! Kan ik je ergens mee helpen?". Nee je krijgt tegenwoordig zulke dingen te horen: "Nou bij mij was het echt veel erger hoor!".

Waarom moeten mensen altijd beter zijn dan iemand anders? Ik pluk een bloem, jij plukt een bos. Ik ben verdrietig, jij bent depressief. Ik ben blij, jij bent beter. Ik heb 5 paar schoenen, jij hebt er 50. Ik moet huilen, jij stort compleet in. Zo kan ik nog wel verder gaan maar volgens mij snappen jullie het idee. Ik vind het heel erg lastig om met zulke mensen te praten en probeer het eigenlijk ook altijd te vermijden. Ik wil dan eigenlijk heel erg graag tegen diegene zeggen dat ik het heel erg vervelend vind dat diegene altijd maar over zichzelf praat maar dan krijg je vast wel weer zo een reactie: "Nou dat is niet waar ik praat echt nooit over mezelf, jij bent gewoon ondankbaar". Dan opeens gaat het niet over jezelf..

Herkennen jullie dit ook een beetje?

Liefs, Brittany

Labels:

2 reacties:

Op 03 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja ik herken dit, echt PRECIES dit!
Zulke mensen zijn echt vreselijk..
En wat ik ook wil toevoegen dan is, dat als jij je verhaal verteld over lichamelijke klachten, DAN mag je heus zeggen van hé dat herken ik, want dan hebben we er iets aan! Kusjesss

 
Op 03 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik heb er een bloedhekel aan als mensen alleen maar over zichzelf praten of alleen maar aan zichzelf denken. Alsof er niks belangrijkers is dan jezelf? Het is heus niet verkeerd om soms aan jezelf te denken maar elke dag elk gesprek over jezelf praten is een beetje vervelend. Mensen die totaal geen interesse in de ander tonen kan ik ook echt niet tegen.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage