<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Life in France during a terrorist attack..

15 november 2015

Life in France during a terrorist attack..

Om jullie allemaal ten eerste even gerust te stellen, maak jullie maar geen zorgen om mij, met mij gaat het goed! Ik ben natuurlijk onwijs geschrokken door alles wat er in Parijs is gebeurd en ik was, nou ja ben nog steeds, ontzettend bang maar met mij is er gelukkig niks aan de hand. Wat een leuke avond had moeten zijn veranderde al gauw in een vreselijke nacht waarbij mijn telefoon non-stop af ging. Parijs, de stad van de liefde, was niet meer zoals het hoort te zijn..

Vrijdag 13 November zal nooit meer hetzelfde zijn. Ik ben volgens mij nog nooit zo bang geweest. Het is al moeilijk genoeg om op een jonge leeftijd alleen naar een ander land te verhuizen maar nooit heb ik me zo onveilig gevoeld in Frankrijk. Laat staan Frankrijk, ik heb mij nooit in een ander land onveilig gevoeld of zoiets meegemaakt. Zulke dingen zie je alleen maar op tv voorbij komen en natuurlijk vind je het ontzettend rot maar wanneer het zo dichtbij komt is het toch echt wel een heel ander gevoel die je krijgt. In wat voor wereld leven wij? Ik wil genieten van mijn leven en niet elke dag eraan herinnerd worden dat het op elk moment voorbij kan zijn omdat je in een land leeft waar er terroristische aanslagen werden gepleegd, de grenzen werden gesloten en het je zelfs werd aangeraden om binnen te blijven.

Mijn avond begon erg leuk, ik had namelijk een house warming party. Het was niet zo zeer een feestje maar meer een girls night. Er waren hapjes en drankjes en wij waren allemaal gezellig met elkaar aan het praten totdat mijn moeder opeens belde. Zij vroeg meteen erg paniekerig hoe het met mij ging en dat mijn vader haar in paniek had opgebeld om te vragen hoe het met mij ging. Wij hadden toen der tijd er nog niet veel over gehoord dus ik snapte niet echt waarom zij zich zo zorgen maakte. Ik vertelde haar lachend dat het prima ging en dat er niks aan de hand was en hing alweer snel op. Vanaf dat moment werd het chaos. Al onze telefoons bleven maar af gaan, iedereen maakte zich zorgen.

Wij zetten toen gauw het nieuws aan en kregen allemaal de schrik van ons leven. 7 aanslagen!! ZEVEN!! Wij wonen hier maar een half uur hier vandaan en het leek maar dichterbij te komen. Wanneer houd het op? Is dit het begin van een wereld oorlog? Zijn wij hier wel veilig? Wij wisten even niet meer wat wij met ons zelf aan moesten. Moeten we hier blijven slapen en morgen maar gewoon niet naar werk gaan? Nee, dat konden wij ook weer niet maken. Om 1 uur namen wij de bus en rond kwart voor 2 waren wij thuis. Slapen? Nee, dat ging niet meer.

Mijn wekker ging om kwart voor 7 omdat ik om half 9 moest werken. Werken?! Ik durf niet eens naar buiten! Ik werk in Disneyland Parijs, straks komen zij daar naartoe? Het was een chaotische ochtend. De één zei dat we naar werk moesten en de ander zei dat wij veilig thuis moesten blijven. Wat moet ik nou dacht ik? Ik wil niet ontslagen worden maar mijn leven is iets belangrijker dan mijn baan. Uiteindelijk besloot ik om veilig thuis te blijven. Ik ben zo trots op mijn collega's die wel naar werk zijn gegaan en in de Disney hotels en Disney Village zijn gaan werken maar ik kon het ze gewoon echt niet na doen!

Gelukkig is alles nu extra beveiligd en ik begin mij iets meer op mijn gemak te voelen. Ik zal mij waarschijnlijk nog een tijdje erg bang voelen maar ik hoop dat het niet al te lang blijft hangen. Je leeft maar één keer en daar wil ik van genieten! Ik wil iedereen die in Parijs was die nacht heel veel sterkte wensen en natuurlijk ook voor de families en vrienden van de nabestaande. Het is vreselijk wat er is gebeurd in Parijs maar samen staan wij sterk.

Heel veel liefde vanuit Frankrijk..

Labels:

14 reacties:

Op 15 november, 2015 , Blogger Maxine zei...

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Ik begrijp echt wel dat je thuis bent gebleven. Ze zullen jou hier ect niet om ontslaan! Dit is echt heel begrijpelijk dat je deze keuze gemaakt had.

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Heeel veel knuffels voor jou. Kan me niet eens voorstellen hoe bang jullie en al jullie geliefden en familieleden geweest moeten zijn (ik dacht ook echt meteen aan je!). Hopelijk voelt het snel allemaal weer een stukje beter aan en kun je er weer van je mooie tijd daar genieten.

 
Op 15 november, 2015 , Anonymous Irma zei...

Jeetje, wat moet dat mega schrikken zijn geweest. Getsie! Maar super fijn om te horen dat je oké bent. Ik hoop dat je je snel weer op je gemak gaat voelen en je draai weer weet te vinden!

 
Op 15 november, 2015 , Anonymous saskia zei...

Oh wat heftig dat je zo dichtbij zat! Heel goed dat je voor je eigen veiligheid hebt gekozen!!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel! <3

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Heel veel knuffels terug! Lief dat je meteen aan me dacht! <3

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Was inderdaad erg schrikken! Dankjewel!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik moest al aan je denken toen ik het op het nieuws zat. Zo dichtbij bij jou... Gelukkig is alles goed met je!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Romy zei...

Wat is de wereld toch aan het veranderen, dat het dan ineens zo dichtbij komt, jeetje wat heftig! Gelukkig maak je het goed, maar inderdaad dit ga je nooit vergeten. Sterkte!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw lief van je!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Heel lief van je!

 
Op 15 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Hey wat heftig dat je daar in de buurt was. Heel veel sterkte, ik hoop dat je je daar snel wat meer op je gemak kunt voelen weer (lijkt me moeilijk maar moet toch een keer). Xxx

 
Op 16 november, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage