<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Tweetalig en jij?

29 mei 2015

Tweetalig en jij?

Zoals de meeste van jullie weten ben ik Amerikaans. Ik ben in Amerika geboren en allebei mijn ouders zijn Amerikaans. Toen ik acht was verhuisde ik naar Nederland. Hierdoor moest ik plotseling een nieuwe taal leren. Ja jullie raden het al, ik moest natuurlijk Nederlands leren. Ik ben dus tweetalig. Tweetalig zijn heeft zeker wel zijn voordelen en die wil ik vandaag met jullie bespreken. Kijken jullie mee?
 
Meer banen.
Doordat ik twee talen kan spreken heb ik ook meer kans op een baan. Nu is het natuurlijk niet zo dat ik bij elke baan voorrang heb of word ik meteen uitgekozen omdat ik tweetalig ben. Het kan alleen bij sommige banen erg handig zijn als je tweetalig bent.

Makkelijker nieuwe talen leren.
Nederlands leren ging bij mij best goed en snel. Na een paar maanden mocht ik al naar de basisschool. Vrij snel dus. Omdat ik al twee talen kan spreken zal ik sneller een nieuwe taal kunnen leren dan iemand die er maar één kent.

Over mensen praten.
Als je op vakantie bent is niks leuker dan over mensen praten. Ja ik geef het gewoon eerlijk toe. Nu moet je natuurlijk wel opletten dat je niet iets gemeens zegt in het Nederlands over iemand terwijl die gene ook Nederlands blijkt te zijn! Haha.

Handig met reizen.
Als je op vakantie gaat waar zij haast alleen Nederlands of Engels spreken is het voor mij echt een plus punt. Hierdoor kan ik gemakkelijk dingen vragen aan de bewoners van dat land. Hierdoor ben ik meestal wel de pineut. Ik moet altijd alles vragen omdat ik het ook gewoon durf haha. 

Opscheppen.
Het is ook gewoon hartstikke leuk om aan mensen te vertellen dat je tweetalig bent. Er zijn natuurlijk mensen die veel meer talen kunnen spreken maar ik vind het al stoer genoeg dat ik twee talen vloeiend kan spreken!

Hoeveel talen spreek jij?

Liefs, Brittany

Labels:

4 reacties:

Op 29 mei, 2015 , Blogger Rebecca zei...

Ik spreek twee talen, eigenlijk dezelfde.. en een beetje Duits.
tijdens mijn stage in Orlando was er een Surinaams jongetje die tegen zijn moeder zei 'Kijk mama, dat is een mooi meisje'' Uiteraard verstond ik het en zei dankjewel. Dat jongetje schrok zich rot waarop de moeder zei dat je mede daarom altijd moet oppassen wat je over een ander zegt :') en ja, ook ik ben daar schuldig aan hihi

 
Op 29 mei, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik spreek Nederlands en Engels kan ik ook goed... heeel klein beetje duits maar niet goed

 
Op 30 mei, 2015 , Blogger Marlayne Vermeulen zei...

Ik spreek Nederlands en kan ook wel goed engels. Verder spreek ik ook een heel klein beetje frans en duits.

 
Op 30 mei, 2015 , Blogger Eilish (artisticstateofmind) zei...

Tweetalig zijn lijkt me heel tof! Ik ben alleen Nederlands opgevoed, maar kan gelukkig wel goed Engels! En zelfs Duits lukt me nog wel!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage