<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Grootste ergenissen van alleen wonen

20 februari 2016

Grootste ergenissen van alleen wonen


Ik heb jullie al eerder verteld dat ik alleen wonen echt fantastisch vind. Je kan doen wat je wilt, wanneer je het wilt en niemand die je tegen houdt! Love it. Hoe geweldig ik het ook vind moet ik wel eerlijk toegeven dat alleen wonen niet altijd even fantastisch is en vandaag ga ik jullie precies vertellen waarom.

De afwas.
Schat, ik heb gekookt dus doe jij de afwas? Oh, wacht. Ik woon alleen dus ik moet wel koken én de afwas doen. Ik vind afwassen echt tijd verspilling. Ik heb wel betere dingen te doen dan een paar bordjes, pannetjes en bestek afwassen. Zucht..

Geen cent te makken.
Nu ben ik gelukkig erg goed in sparen maar damn wat zijn dingen duur zeg! Telefoonrekening, internetrekening, boodschappen, huur en ga zo maar door. De rekeningen blijven maar binnenstromen!

Eenzaam.
Als je thuis woont heb je altijd wel iemand om tegen te praten. Wanneer je thuis komt vanuit je school of werk is er meestal wel iemand thuis. Als je op jezelf woont ben je constant alleen, tenzij je mensen uitnodigt natuurlijk en dat kan af en toe best eenzaam zijn! Ik zou het ook veel fijner vinden als ik elke dag naast mijn vriend in slaap viel en wakker werd!

It's gone.
Ben je iets kwijt? Je moeder weet altijd waar het ligt! Woon je op jezelf en ben je iets kwijt? Dan zie je het waarschijnlijk nooit meer terug! Je hele huis ligt dan over hoop en geuss what..

Whistle while you work.
.. ja, jij moet alles weer schoonmaken! Niemand die je even helpt. It's all up to you!

Een spin, paniek!
Als je mijn blog al wat langer volgt weet je dat ik arachnofobie heb (bang voor spinnen). Thuis riep ik altijd iemand en die haalde het spinnetje wel weg. Nu moet ik het zelf doen! Gelukkig is het nog niet voor gekomen *klopt het af* maar ooit op een dag gaat het gebeuren en dan ga ik echt in paniek raken..

Nachtmerries.
Ja, lach me maar uit maar zodra ik een nachtmerrie had en niet meer kon slapen kroop ik gewoon gezellig en veilig bij mama in bed. Ik heb hier al een paar nachtmerries gehad en lig de uren daarna klaar wakker een beetje spastisch om me heen te kijken omdat ik denk dat ik dan dood ga. Niet leuk als je vroeg eruit moet..


Wonen jullie samen, alleen of nog thuis?

liefs, Brittany

Labels:

19 reacties:

Op 20 februari, 2016 , Blogger Darina zei...

Ik woon al jaren samen maar herken wel een aantal dingen. Afwassen vind ik ook vreselijk maar daar hebben we nu een vaatwasser voor gelukkig en bang voor spinnen ben ik ook :(

 
Op 20 februari, 2016 , Anonymous Svenja zei...

Aaaaah <3 Ik heb nooit echt alleen gewoond, dus ken de struggles niet! Maar aan het afwassen heb ik ook altijd een hekel haha. En ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als ik de hulp van mijn vriend niet kan inschakelen bij het zien van een grote spin in huis, oh de horror!

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger kimmetjekims zei...

Ahw, ik kan mezelf er niet echt in vinden omdat ik nog nooit helemaal alleen heb gewoond. Maar als ik dit zo lees, lijkt het me niet altijd even prettig. Vooral dat eenzaam zijn, ik houd van gezelligheid en heeeeel veel praten. Soms lijkt het me wel prettig, even niemand om je heen, even alle rust.. Maar ik denk dat je ook wel weer blij bent als je straks weer bij je moeder bent en bij je vriend!

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger Chelsey Meijners zei...

Iedere dag de afwas wel moeten doen in je uppie, verschrikkelijk. Ik ga vanaf volgend jaar waarschijnlijk op mezelf wonen voor mijn studie. Ik houd mijn hart maar vast, haha!

 
Op 20 februari, 2016 , Anonymous Mariska zei...

Ik woon samen met huisgenoten, maar die zijn ook wel eens een maand weg bijvoorbeeld. Vind het heerlijk rustig. Eigenlijk kook ik dan gewoon niet zelf, geen zin in al die afwas. Pizza for the win. Budgetvriendelijk. Maar ik herken deze strugggles soms wel hoor.

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ik wil ook graag samenwonen! Jaloers.

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Samenwonen lijkt mij echt heerlijk!

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ja, het heeft z'n voor en z'n nadelen! Het zal wel weer wennen zijn als ik weer thuis woon haha.

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ja, stomme afwas! You can do it!

 
Op 20 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Soooooo true! Ben er inmiddels gelukkig wel een beetje aan gewend. Gelukkig zijn er ook een heleboel super fijne dingen aan alleen wonen!

 
Op 20 februari, 2016 , Anonymous Anoniem zei...

Een spin, paniek! hahah, herken mij wel maar in mijn studentenhuis is het gelukkig minder eenzaam!

 
Op 21 februari, 2016 , Anonymous Bibiane zei...

Goh, er zijn ook heel erg veel voordelen verbonden aan alleen wonen hoor. Zo kan je doen en laten wat je zelf wil. Ik woon alleen met mijn dochter en vind het prima zo. Heb jaren samengewoond en ben blij dat ik nu mijn eigen ding weer kan doen. Geen controle en geen gezeur. Geen vieze badkamer of wc.

 
Op 21 februari, 2016 , Blogger Glamview zei...

Sommige dingen zijn wat minder inderdaad als je alleen woont, ik woon nu natuuurlijk samen. Maar zoals de afwas doen is altijd wel een minder leuk puntje haha :)

 
Op 21 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

In de eerste zin van mijn artikel geef ik al aan dat ik alleen wonen fantastisch vind. Ik heb ook een artikel geschreven over de voordelen van alleen wonen!

 
Op 21 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Volgens mij vind niemand de afwas doen leuk haha!

 
Op 21 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ja inderdaad!

 
Op 21 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dat is wel fijn!

 
Op 22 februari, 2016 , Anonymous Rebecca zei...

Ahw vooral het eenzame gedeelte lijkt me soms erg vervelend. Ik vind het ZO lekker om thuis te komen en tegen de mensen aan te praten over mijn dag. Dat snap ik wel dat dat soms vervelend kan zijn.
Maar ondanks dat kan ik niet wachten om eindelijk eens op mezelf te kunnen wonen..

 
Op 22 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ja, had ik ook toen ik thuis woonde maar alleen wonen heeft ook z'n voordelen.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage