<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Tips voor een perfecte dag in Disneyland Parijs

16 februari 2016

Tips voor een perfecte dag in Disneyland Parijs

Mijn dagen in Disneyland Parijs heb ik tot nu toe goed weten te besteden! Zowel alleen als met vrienden of mijn familie. Het is ook niet moeilijk om je dagen daar goed te besteden aangezien het de meest magische plek ter wereld is maar toch wil ik vandaag welgeteld 14(!) tips met jullie delen zodat jullie dagen net zo magisch zullen zijn als die van mij!

Open and closing times.
In de winter gaat het park eerder dicht dan in de zomer. Het is natuurlijk veel sneller donker en ook stukke kouder in de winter dus vandaar dat het park eerder dicht gaat. Hou dus rekening met de opening en sluitings tijden. Het kan zo zijn dat de vorige keer dat je er was dat het park om 22:00 uur dicht ging maar nu al om 19:00 uur!

Vermijd weekenden en/of vakanties.
Dit is volgens mij vrij wel logisch, toch? Als je echt alleen in het weekend of in de vakanties het park kan komen bezoeken dan wens ik je heel veel succes want het is dan echt hartstikke druk! Als je op een doordeweekse dag kan komen is het véél minder druk en kan je dus veel meer doen en zien.

Parkeren.
De meeste mensen doen het helemaal fout qua parkeren. Ze volgen natuurlijk gewoon de bordjes waar parkeren op staat maar je kan goedkoper parkeren in de Disney Village. Het scheelt misschien maar 5 euro maar hé besparen is fijn toch? Je kan ook gratis parkeren in Chessy of Serris en vanaf daar een gratis bus of een treinritje van 3 minuten nemen voor maar €1,90!

Wees voorbereid.
Paraplu? Check! Regenjassen? Check! Zonnebril? Check! Zonnebrand? Check! Handschoenen? Check! Muts? Check! Het ligt er natuurlijk aan wat voor weer het wordt maar wees altijd voorbereid. Zorg ervoor dat je altijd een paraplu en/of regenjassen mee neemt, in de zomer je zonnebril en zonnebrand en in de winter je handschoenen en muts.

Tickets.
Koop je tickets niet bij de ingang. Het kan zo zijn dat je hartstikke lang in de rij moet staan en dat is echt zonde van je tijd. Koop je kaartjes van tevoren. Let wel goed op want je kan soms hele fijne deals tegen komen! Oh en wil je bijvoorbeeld een week blijven of meerdere keren per jaar terug komen neem dan een Annual Pass. Je hebt er een paar. 280 dagen voor €135, 320 dagen voor €179 of 365 dagen voor €223.

Eten en drinken.
Ja, het eten en drinken is best wel duur. Zo betaal je voor een bakje popcorn en een fles water €7,50. Beetje te veel van het goede, vind je niet? Neem dus je eigen eten en drinken mee. Daar doen de bewakers echt niet moeilijk over. Kom natuurlijk niet aan met een heel 3 gangen menu maar een aantal broodjes, snacks en flessen water bijvoorbeeld mag prima!

Eten met characters.
Ben jij of je kinderen gek op de Disney Figuren dan zou ik reserveren bij Café Mickey in de Village of Inventions in het Disneyland Hotel. Hier kan je heerlijk ontbijten, lunchen of dineren met je favoriete Disney figuren! Het is duurder vergeleken met de andere restaurants natuurlijk maar ik vind het echt wel je geld waard.


Plattegronden en tijden boekjes.
In het park vind je twee verschillende boekjes. Eentje met een plattegrond van alle twee de parken en eentje met alle tijden. Ze zijn in verschillende talen verkrijgbaar en dus ook in het Nederlands! Deze boekjes zijn ontzettend handig om te hebben want zo kan je je hele dag makkelijker indelen.

Early Magic Hours.
Verblijf je in één van de Disney Hotels? Maak dan gebruik van het feit dat jij eerder het park in mag! Voor de meeste mensen gaat het park om 10 uur pas open maar als je in één van de hotels verblijft mag je al om 8 uur naar binnen! Zo kan jij als eerst je favoriete Disney figuren ontmoeten of alvast die ene attractie in!

Fast pass.
Niet alle attracties bieden de fastpasses aan maar als er een rij staat van 1,5 uur kan je beter een gratis fastpass halen. De fastpass verteld je wanneer je terug mag komen en hierdoor kom je in een kortere rij te staan. Als er een rij van 15/30 minuten is kan je beter gewoon in de rij staan dan dat je er 2 uur voor moet wachten vanwege je fastpass.

Studio's. 
Of je nou om 8 uur al naar binnen mag of pas om 10 uur dan zou ik jullie allemaal aanraden om in het Studio's park te beginnen. Haal zo snel mogelijk je faspass voor Ratatouille en ren daarna gelijk naar Crush's Coaster aangezien deze geen fastpass mogelijkheid heeft. Deze twee attracties zijn namelijk het populairst en heeft dus de langste rijen. Ik ben gek op grote, enge attracties dus daarom vind ik Studio's leuker dan het Disneyland park zelf qua attracties.

Souvenirs kopen.
Koop als eerst je geweldige Mickey/Minnie oortjes of andere accessoires die je leuk vind zodat je er gebruik van kunt maken in het park en ze staan natuurlijk ook hartstikke leuk op de foto. Al je andere souvenirs moet je pas als laatst kopen. Je wilt niet de hele dag zware tassen rond slepen.

Disney Magic on Parade.
Wil jij al jouw favoriete Disney Figuren zien zingen en dansen in de parade? Dan raad ik je aan zeker 45/30 minuten van te voren alvast klaar te staan. De meeste mensen willen het bij het kasteel en Main Street zien dus ik raad je aan om vlakbij de roze deuren naast It's a Small World in Fantasyland te gaan staan omdat het daar iets minder druk is.

Disney Dreams.
Het grote vuurwerk show bij het kasteel heet Disney Dreams. Ik vond de kerst editie niet zo spetterend maar nu de 'normale' dreams terug is vind ik het ge-wel-dig! Dit is zeker het kijken waard. Ga niet helemaal vooraan staan want dan mis je eigenlijk best veel. Je kan beter iets meer achteraan staan zodat je een full view krijgt van wat er allemaal gebeurd.

Wanneer was jij voor het laatst in Disney?

liefs, Brittany

Labels:

16 reacties:

Op 16 februari, 2016 , Blogger Chelsey Meijners zei...

Super leuk om te lezen en ook hele handige tips! Kan ook haast niet anders als je bij Disney werkt hihi. Ik ben eigenlijk nog nooit naar Disney geweest, maar dat willen we dit jaar wel doen. Deze tips zullen wij dus zeker gaan gebruiken :) x

 
Op 16 februari, 2016 , Blogger kimmetjekims zei...

Wat een handige tips, jij weet dit beter dan wie dan ook natuurlijk! Zo handig was dat altijd, als je dan verbleef in de hotels, dat je dan eerder het park op mocht. Maar vooral de vuurwerkshow in Disney bij het kasteel vond ik altijd een feestje, zo mooi!

 
Op 16 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ah wat een fijne tips! Ik zou graag snel weer naar Disneyland gaan, op een gegeven moment ga je het echt missen. Ik denk dat de laatste keer al zo'n drie jaar geleden is. x

 
Op 16 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Wat een fijne tips. Ik wil nog graag een keer naar disney!

 
Op 16 februari, 2016 , Blogger The Beauty Magazine zei...

Jaaaaaaaa! Ik heb deze tips echt nodig! Mijn droom is om een keertje naar Disneyland te gaan!!

 
Op 17 februari, 2016 , Anonymous Mariska zei...

Wat een super leuke tips! Ik ben nog nooit naar Disney geweest, wil het graag nog eens beleven :D

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Janne zei...

Handige tips! Ik ben er begin Februari voor het eerst geweest. Aangezien we op de zaterdag zagen dat het bij de ratatouille zo druk was gingen we zondag meteen een fastpass halen! Het plan was toen ook om in die Crush' Coaster te gaan maar de rij was echt zoooo lang. Die dus helaas moeten missen, maar gelukkig wel in veel andere attracties geweest :)

 
Op 17 februari, 2016 , Anonymous Anne zei...

Wat een leuke en handige tips! Heel lang geleden had mijn vader mij en mijn zusje beloofd dat wanneer ik 10 en mijn zusje 7 was, we naar Disneyland Parijs zouden gaan. Inmiddels word ik bijna 25 en ik ben er nog steeds niet geweest, haha. Misschien toch maar eens gaan!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel! Ik hoop je te zien in Disney! <3

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel, haha! Het is inderdaad erg handig en de vuurwerkshow is zo magisch!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Snel komen!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Moet je doen!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Haha, aw. Snel een keertje komen!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Oh nee, snel langs komen!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Jammer dat je niet in Crush's Coaster bent geweest, volgende keer beter!

 
Op 17 februari, 2016 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel. Haha, misschien toch wel hé!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage