<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Wat ik aan mijn jongere zelf had willen vertellen

4 juli 2015

Wat ik aan mijn jongere zelf had willen vertellen

Als je jong bent wil je altijd snel oud worden maar zodra je ouder wordt wil je eigenlijk weer jong zijn. Hierdoor vergeten wij soms van onze jeugd te genieten. Tieners maken alles altijd tien keer erger dan dat het daadwerkelijk is. We zullen de hormonen maar de schuld geven. Er zijn een aantal dingen die ik graag aan mijn jongere zelf had willen vertellen. Misschien had ik dan ook meer van mijn jeugd kunnen genieten. Wij gaan even terug naar mijn tiener jaren.

Vriendjes.
Een vriendje hebben is geen must have. Hij is niet een soort van accessoire of arm candy. Het is oké om geen vriendje te hebben. Dat betekent niet dat je niet mooi. Je moet ook niet denken dat niemand jou leuk vind. Je bent mooi zoals je bent en niet aan jezelf twijfelen. Je komt de ware echt wel tegen hoor. Probeer jezelf minder met andere te vergelijken en wees gewoon trots op jezelf.

School.
Het is niet stoer om niet te leren. Dat dacht ik vroeger. Hoe slechter de cijfer hoe stoerder je was. Niet dus. Blijf gewoon je best doen op school. Haal goede cijfers en blijf voor al leren. Laat je niet overhalen door andere mensen en doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Ga geen dingen doen waarvan je weet dat je achteraf spijt gaat krijgen. Omdat iedereen het doet betekent het niet dat jij het ook meteen moet doen.

Ouders.
Je ouders zijn echt niet zo moeilijk als je denkt. Ze geven gewoon heel erg veel om je. Doe gewoon wat zij zeggen en behandel ze met iets meer respect. Misschien doen ze in jou ogen ontzettend moeilijk of vervelend maar dat doen zij alleen omdat zij van je houden. Gedraag je gewoon en luister naar ze, ze bedoelen het echt wel goed.

Geniet.
Blijf alsjeblieft genieten van je jeugd. Je wilt zo snel oud worden maar dat is nergens voor nodig. Doe dingen waar jij gelukkig van word en niet wat andere van je verwachten. Je bent nog zo jong en je hebt nog een hele leven voor je. Probeer er lekker van te genieten en niet alleen maar ouder willen zijn.  

Wat had jij aan je jongere zelf willen vertellen?

Liefs, Brittany

Labels:

9 reacties:

Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Mooi geschreven én ben het er helemaal mee eens, over veel dingen dacht ik hetzelfde toen ik zo'n 16 jaar was.

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wat leuk geschreven! Ik wil vooral tegen mezelf zeggen dat ik niet zo onzeker had moeten zijn. Ik vergeleek mezelf altijd met andere en dat is niet goed.

Liefs, Kim

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje!

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ah dat van dat vriendje is zoo herkenbaar! Ik dacht altijd dat dingen erbij hoorden.

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ben ik gelukkig niet de enige!

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Goed artikel! Dat van school en ouders herken ik helemaal. Gelukkig is er nog wat goeds terecht gekomen van ons haha!

 
Op 04 juli, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha jawel he!

 
Op 05 juli, 2015 , Blogger Marlayne Vermeulen zei...

Mooi geschreven!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage