<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Shut up, i'm short

18 juni 2015

Shut up, i'm short

Ik vind het helemaal niet erg om klein te zijn eerlijk gezegd. Ik heb er wel vrede mee. Op zich had ik het niet erg gevonden als ik een paar centimeter groter zou zijn maar ik kan er mee leven. Waar ik niet mee kan leven zijn de opmerkingen die sommige mensen maken. De meeste zijn overduidelijk of je kan mij (en mijn mede little people) er erg mee kwetsen. Wat ik vandaag met jullie deel moeten jullie gewoon echt niet tegen kleine mensen zeggen. 

Wauw, jij bent écht klein!
No shit Sherlock. Dat is jou echt erg goed opgevallen zeg. Ik snap echt wel na 2938430249 keer dat ik klein ben. Ik zie dat zelf ook wel máár bedankt voor de mededeling. Mensen kunnen ook echt heel verbaasd naar mij kijken dat ik denk ik ben niet dat kleinste persoon op de wereld?

Ik ben al in jaren niet zo klein geweest.
Nou dat is heel fijn voor jou dat jij al jaren langer bent. Wil je nu een sticker, een ballon of een koekje? Ik kan er ook niks aan doen dat ik zo klein ben en jij ook niet dat jij zo lang bent. Daar kunnen wij niks aan veranderen.
 

Hoe klein ben jij nou eigenlijk?
Ik heb liever dat je vraagt hoe LANG ben jij nou eigenlijk? Daar geef ik wel antwoord op. Ik ben 1,50 and damn proud of it. Nja ik ben ongeveer 1,50. De ene keer ben ik 1,49 en de andere keer ben ik opeens 4 centimeter gegroeid? Best gek. 

Meestal ben ik de kleinste. 
Well than today is your lucky day! Want vandaag ben ik alweer voor de zoveelste keer de kleinste en jij de één na kleinste. Nou laten wij samen een taart gaan kopen en trakteren? Nee gewoon niet. 

Ik voel me zó lang vergeleken met jou!

Deze hoor ik ook echt héél vaak. Erg fijn dat jij je lang voelt naast mij maar wat heb ik aan deze informatie? Normaal gesproken reageer ik er niet eens op en dat vinden mensen dan raar maar dan denk ik bij mezelf van ja hoe moet ik hier nou op reageren? Wat voor antwoord verwachten jullie van mij?

Handig, jij bent klein genoeg om op te leunen.

Hoe vaak mensen op mijn hoofd gaan leunen terwijl zij dit zeggen is echt té vaak gebeurd. Als ik er elke keer een euro voor krijg was ik echt rijk geweest. Ik vind dat echt heel vervelend. Ik ga toch ook niet zeggen oh jij hebt de perfecte hoogte om mij op te tillen?  

Hoe is het weer daar beneden? 
Lief dat je het vraagt maar waarschijnlijk precies hetzelfde als het weer bij jou? Het is niet alsof jij de Mount Everest ben en ik een grassprietje onderaan de berg? Vraag maar gewoon niet meer please.

"Wow, zo zie jij alles dus" zeggen terwijl ze zich verlagen naar jou niveau.
Ik zie precies hetzelfde als jou? Met een concert kan het zijn dat ik iets minder zie maar daarom ga ik altijd sneaky tussen iedereen door totdat ik vooraan sta. Probeer jij dat maar is met je 2 meter!
 
Bijnamen zoals : kleine, smurf, mini me, shorty.

Ik ken ze allemaal en ik word ook altijd zo genoemd. Het is op zich niet echt super vreselijk maar als je het elke dag aanhoort is het niet meer zo leuk of origineel. Noem mij maar gewoon Brittany, Britt, Brittie, Brittje. Dat is allemaal prima.

Ahh, je hebt ook kleine handen en voeten.
Nou hoe zou het eruit zien als ik maat 40 had? Dan zou ik echt op een clown lijken. No thanks. Ik ben blij met mijn kleine handen en voeten en ik vind het ook totaal niet erg. Het is eigenlijk alleen maar fijn qua schoenen kopen want ik pas namelijk kindermaten. Korting!

"Hey waar ben je?" zeggen terwijl je over ons heen kijkt.
Dit vind ik zelf echt heet meest vervelendst van allemaal. Hier kan ik ook echt agressief van worden. Ik houd mij altijd wel redelijk in maar van binnen kook ik dan echt. Leuk voor jou dat je over mij heen kan kijken maar houd het alsjeblieft voor jezelf. Dankjewel.   

Jij hebt hakken aan en nog ben je klein.
Ja dat klopt. Ik ga geen hakken van 50 centimeter dragen sorry. Dat zou een beetje raar zijn, ik zou waarschijnlijk heel vaak vallen en dat ziet er gewoon niet mooi uit. Lady Gaga schoenen zijn gewoon niks voor mij nee.
 
Ziet alles er groot uit voor jou?
Is dit een serieuze vraag? Dit kunnen mensen niet menen toch? Maar ja ze vragen het echt. Nee ik zie alles precies even groot als jullie. Het is niet alsof mijn ogen alles vergroten. Er mankeert niks aan mijn ogen. 

Zeggen mensen ook vervelende dingen over jou lengte?

Liefs, Brittany  

Labels:

11 reacties:

Op 18 juni, 2015 , Anonymous Marianne zei...

Herkenbaar!!!
Haha ben zelf ook 150 cm maar ik erger me er niet echt aan de opmerkingen.
Ik kreeg onderlaatst de opmerking dat ik juist opviel omdat ik zo klein ben en dat zag ik als een compliment.
Vervelender is het als je in de winkel iets van het bovenste schap wilt of uit de grote vriezers en de langere mensen je vrolijk voorbij wandelen als je netjes vraagt of ze even willen helpen met iets pakken omdat ik er niet bij kant.

 
Op 18 juni, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Oké jij bent inderdaad best klein maar ik met mijn 1.67 krijg sommige van deze dingen ook wel eens te horen. Overigens over dat "zie jij hetzelfde als ik" heb ik soms wel eens over getwijfeld wanneer mensen langer of korter zijn hoor, die vraag kan ik nog wel begrijpen haha

 
Op 18 juni, 2015 , Blogger Wies zei...

Haha leuk om te lezen! Zelf ben ik 1.55cm, dus net iets groter. Op zich erger ik me niet zo vaak meer aan dit soort opmerkingen, maar ik word wel vaak als schattig gezien. Dit is niet altijd erg, maar soms heb ik het idee dat mensen me zien als een klein zusje terwijl ik dan even oud ben. Dat is wel vervelend haha.

 
Op 18 juni, 2015 , Anonymous Daphne zei...

Haha ik heb deze dingen juist omdat mijn vriend iets kleiner is dan ik. Ik geloof dat ikzelf 1,68 ben en hij 1,62 ofzo!

 
Op 18 juni, 2015 , Anonymous Beauty& gezondheid zei...

hahha heel herkenbaar!

 
Op 18 juni, 2015 , Blogger Unknown zei...

Hahah ahw , ik voel mij al erg lang met mijn 1,70 , zou liever wel wat kleiner willen zijn

 
Op 18 juni, 2015 , Anonymous Kim zei...

Ik ben zelf 1.68m wat redelijk gemiddeld is maar mijn vrouwelijke collega van 1m86 kon niet laten om me er continue op te wijzen dat ik toch best klein ben. Really, tis niet omdat jij een reus bent, dat ik daarom als gemiddelde vrouw voor een dwerg moet doorgaan!

 
Op 18 juni, 2015 , Blogger Rebecca zei...

Oeps, ik heb ook op mijn kleine vriendin geleund hihihi, stond leuk op de foto ..

 
Op 18 juni, 2015 , Blogger Unknown zei...

Gemene opmerkingen kunnen mensen maken dan hè... Gelukkig zeggen veel mensen dat ik de perfecte lengte heb!

 
Op 18 juni, 2015 , Blogger Unknown zei...

Gemene opmerkingen kunnen mensen maken dan hè... Gelukkig zeggen veel mensen dat ik de perfecte lengte heb!

 
Op 18 juni, 2015 , Blogger Unknown zei...

Gemene opmerkingen kunnen mensen maken dan hè... Gelukkig zeggen veel mensen dat ik de perfecte lengte heb!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage