<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Irritaties van een brillendrager

20 december 2015

Irritaties van een brillendrager

Vroeger dacht ik echt dat alleen nerdjes brillen droegen maar tegenwoordig zijn brillen helemaal in. Er komen steeds meer leuke brillen op de markt en voor brillendragers is dit erg fijn. Nu heb ik zelf een bril omdat ik in de verte niet zo goed kan zien en ook omdat ik een cilinder heb. Een bril hebben is daarom heel erg fijn want hierdoor kan ik gewoon normaal zien! Ik moet wel toegeven dat een bril soms wel een beetje vervelend kan zijn en vandaag vertel ik jullie waarom.

Mijn tikje.
Als eerst heb ik een brillentikje. Zo noem ik het maar. Als mijn bril een beetje van mijn neus af glijd dan duw ik hem met mijn wijsvinger omhoog. Nu heb ik mezelf een aantal keer betrapt dat ik mijn bril omhoog probeer te duwen terwijl ik mijn bril niet eens op heb.. dom!

Viezigheid. 
Mijn bril is altijd maar dan ook altijd vies. Ik merk pas hoe vies mijn bril eigenlijk is nadat ik hem goed heb schoongemaakt. Niet alleen mijn glazen zijn altijd vies maar mijn bril zelf ook. Mijn bril is zwart waardoor er altijd foundation op zit vanwege mijn neus. 

Bril afdruk.
Niks is vervelender dan wanneer je je bril na een tijdje af doet en dan van die afdrukken op je neus hebt van je bril. Ik probeer het altijd een beetje weg te werken met concealer en foundation maar soms draag ik in de ochtend mijn bril en dan moet ik make-uploos naar mijn werk toe waardoor ik die lelijke afdrukken niet kan verbergen. Lelijk!

Wazig. 
Als je je bril niet op de correcte manier schoonmaakt, met bijvoorbeeld een echte brillendoekje, dan zit er altijd een raar waasje over je glazen heen. Als er dan ligt op schijnt kan je er heel moeilijk door heen kijken. 

Verte. 
Ik kan niet goed in de verte zien en dan is het heel vervelend als ik mijn bril niet op heb dat mensen roepen : "hey, moet je daar is kijken!" euh, ik kan dat niet zien hoor? Ik moet er echt voor staan wil ik het goed kunnen zien zonder mijn bril. 

Selfie fail.
Geef toe, selfies maken is nou eenmaal leuk. Jullie zullen bijna nooit een selfie van mij vinden met mijn bril op omdat je haast alles in de weerkaatsing van mijn bril ziet en dat vind ik best wel storend en vervelend. 

Oncomfortabel. 
Voor het slapen gaan kijk ik altijd Netflix. Ik begin altijd met mijn laptop op mijn schoot maar op een gegeven moment krijg ik houten billen dus lig ik veel liever op mijn zij. Snappen jullie al waar ik naartoe ga met oncomfortabel? Je kan niet lekker op je kussen liggen met een bril op omdat die dan niet meer recht op je neus gaat zitten. Struggles.

Twee dingen tegelijk.
Ik vind het af en toe fijn om mezelf even lekker te verwennen, echt me time. Denk hierbij aan mijn nagels lakken en een masker op. One problem. Ik kan geen masker op terwijl ik mijn nagels lak. Ik moet mijn bril op hebben om mijn nagels te lakken maar dat gaat lastig als je een masker op hebt. Hierdoor moet ik dus keuzes maken. Eerst een masker op of eerst mijn nagels lakken?

Dragen jullie een bril?

liefs, Brittany

Labels:

20 reacties:

Op 20 december, 2015 , Anonymous StudySpy zei...

Hahaha, heel herkenbaar. Vooral het tikje. Onlangs stapte ik over op lenzen, maar de gewoonte van mijn bril hoger op mijn neus te duwen blijft. Zorgt voor vreemde blikken wanneer ik bij mijn vrienden ben.
Leuk geschreven!

 
Op 20 december, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Zoooo herkenbaar! Ik draag mijn bril constant, laatst lenzen geprobeerd, maar oh jee! Ver zien geen probleem, maar dichtbij zag ik gewoon niks meer! Blijkbaar komt het door mijn fibromyalgie en moet ik de juiste lenzen vinden, maar na de 3e keer wisselen en proberen heb ik het maar opgegeven en houdt ik het maar bij mijn bril... Het allerhatelijkste vind ik de zomermaanden: je komt buiten en je moet dan een zonnebril opzetten met glazen op jouw sterkte. Als je dan eens gaat shoppen en constant van bril moet switchen, aaaaarch!

 
Op 20 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Leuk om te lezen. Ik herken het niet, maar ik zie vaak mensen wel even mopperen over hun bril haha

 
Op 20 december, 2015 , Blogger Darina zei...

Heel herkenbaar! Laatst moest ik mijn bril ook overdag dragen (heb lenzen) omdat ik een oogontsteking had. Weet nu wel waarom ik graag lenzen draag :)

 
Op 20 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha precies! Dankjewel!

 
Op 20 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja, dat is inderdaad ook erg vervelend!

 
Op 20 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha!

 
Op 20 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha inderdaad.

 
Op 20 december, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Haha herkenbaar en ik vind het ook altijd kut omdat ik altijd met die bril op veel lelijker op de foto sta haha

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha ik ook!

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Sas zei...

Ik heb nog nooit een bril gedragen maar kan me voorstellen dat het soms wel irritant is.

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Esmee van der Meer zei...

Een bril lijkt me ontzettend wennen. Vooral als je hem heel vaak nodig hebt en lenzen geen optie is!
XOXO esmee

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Zo zo zo herkenbaar! Allemaal redenen waarom ik mijn bril niet zo vaak draag als ik zou moeten doen.

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha is inderdaad soms irritant!

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja precies!

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha ik ook!

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Daphne zei...

Mijn bril (ja, ik heb een leesbril) is ook echt al-tijd vies hahaha! En idd, als ik op mijn zij wil liggen bij het kijken van films is dat zooo rot!

 
Op 21 december, 2015 , Blogger Maaike Sanders zei...

Herkenbaar! Vroeger droeg ik ook een bril en vooral de eerste is erg herkenbaar: je bril omhoog duwen. haha

 
Op 22 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Het is allemaal zo rot haha!

 
Op 22 december, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha inderdaad!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage