<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Waar haal ik mijn blog inspiratie vandaan?

27 september 2015

Waar haal ik mijn blog inspiratie vandaan?

Inspiratie hebben als blogger zijnde is zéér belangrijk. Zonder inspiratie kan je geen artikelen maken en wij willen hierdoor natuurlijk geen trouwe volgers verliezen! Inspiratie heb je niet altijd en soms is het ook echt ver te zoeken maar vandaag deel ik mijn inspiratie bronnen met jullie. Ik vertelde jullie laatste in de blog inspiratie tag al dat ik graag mijn inspiratie bronnen met jullie wilde delen en vandaag is die dag eindelijk aangebroken.


Shoppen.
Ik ben ten eerste echt dol op shoppen. Ik verzin altijd wel een reden om te shoppen. Als ik even niet weet waar ik over moet schrijven dan ga ik shoppen en laat ik vervolgens mijn geshopte items zien. Dit kan doormiddel van een shoplog, outfit post of misschien wel een review. Nu kan je natuurlijk niet elke dag shoppen zodat je een artikel online zet maar het is af en toe wel handig.

Random foto's maken.
Soms neem ik mijn camera mee op pad en maak ik haast overal foto's van. Doormiddel van deze foto's krijg ik soms opeens inspiratie voor artikelen. Een mooie foto maakt een artikel echt compleet. Ik heb af en toe geen tijd om foto's te maken maar wel een artikel te schrijven en dan komen zulke foto's goed van pas!

Persoonlijke verhalen.
Zelf vind ik het erg interessant om persoonlijke verhalen te lezen op blogs. Mijn blog is ook best wel een lifestyle blog dus persoonlijke verhalen horen er natuurlijk ook bij. Het is jouw blog dus je mag zelf bepalen hoe diep je erop in wilt gaan. Je hoeft natuurlijk niet altijd alles te vertellen maar jouw blog als uitlaatklep gebruiken kan ontzettend fijn zijn.

Gebeurtenissen.
Als je iets mee maakt kan je daar ook over schrijven. Het kan een leuke ervaring zijn of iets waar je van geschrokken bent. Dit onderwerp hoort misschien ook een beetje bij persoonlijke verhalen maar het kan wel echt van alles zijn. Je kan bijvoorbeeld vertellen over hoe jij je beste vriendin hebt leren kennen of hoe jij omging met een slechte break-up.

Televisie.
Door televisie kijken (inmiddels is dit alleen maar Netflix geworden) kan je inderdaad ook op inspiratie komen. Je kan vertellen over een film die je laatst heb gezien, welke series jij volgt en waarom jou volgers deze series ook moeten kijken of welke zenders je graag kijkt. Het kan ook zo zijn dat je iets op een reclame ziet en daardoor inspiratie krijgt.

Magazines/boeken.
Nu ben ik niet zo een boekenworm maar er zijn heel veel bloggers die dit wil zijn. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee want hier kan jij inspiratie uithalen voor een artikel. Je kan een review schrijven over een boek die je hebt gelezen of een artikel maken over jou favorieten boeken. Dit geld ook voor magazines. Vertel jouw lezers wat jouw favoriete magazine is en waarom.

Andere bloggers.
Nu bedoel ik natuurlijk niet dat je letterlijk artikelen moet over nemen van blogs want dat is zeker niet de bedoeling maar je kan er zeker wel inspiratie uithalen. Wat je ook kan doen is een lijst maken van jou favoriete blogs. Dat vinden mensen ook leuk om te lezen! Hierdoor inspireer jij mensen om naar jouw favoriete blogs te kijken.

Plog/Vlog.
Wat je ook nog kunt doen is een dagje ploggen of vloggen. Ploggen is dat je de hele dag door foto's gaat maken en dit in een artikel verwerkt en verteld over jou dag. Met vloggen doe je dit doormiddel van filmen. Ga jij naar een leuke pretpark, shoppen met vriendinnen of misschien wel een nachtje weg? Dan is dit de perfecte tijd om te ploggen/vloggen.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
liefs, Brittany

Labels:

8 reacties:

Op 27 september, 2015 , Blogger Desiree Wanders zei...

Erg leuk en handig artikel! Ik kan me er helemaal bij aansluiten.

 
Op 27 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Leuk artikel. Ik met het eens met al je puntjes! vaak haal ik zo ook me inspiratie

 
Op 28 september, 2015 , Blogger Daphne zei...

Helemaal mee eens!

 
Op 28 september, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Ik doe het precies zo of als ik ergens mee bezig ben en ik bedenk me iets dan moet ik erover schrijven! Haha

 
Op 28 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 28 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Leuk om te horen!

 
Op 28 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

<3

 
Op 28 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Haha inderdaad!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage