<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: NYC - Tips & Tricks

28 augustus 2015

NYC - Tips & Tricks

Zoals vele van jullie al wisten ben ik afgelopen zomer vakantie naar New York geweest. Het is echt een prachtige stad en ik zou graag een keer terug willen. Wij zijn er maar liefst 5 dagen geweest maar was dat wel genoeg? Is vooruit plannen noodzakelijk en waar moet je naartoe voor de mooiste uitzicht? Daar kunnen jullie vandaag allemaal achter komen. Ik deel vandaag namelijk mijn tips en tricks voor als jij zelf ooit naar New York gaat.

5 dagen is genoeg.
Wij zijn voor 5 dagen naar New York geweest. Misschien klinkt dat erg kort maar ik vond het prima te doen. Wij hebben alles kunnen doen en zien wat op ons lijstje stond zonder dat wij heel erg hoefde te haasten. Ik moet wel toegeven dat wij elke dag rond half 9 van ons hotel vertrokken en rond een uur of 10 terug waren. Zelf vond ik dit geen probleem.

Citypass.  
Als je geld wilt besparen raad ik het je aan om een City Pass te nemen. Hiermee kan je goedkoper naar : De Empire state building, Top of the Rock, Ellis Island, Statue of Liberty, 9/11 Museum, American museum of natural history en The Metropolitan museum. In totaal zou dit zo een $200 moeten kosten maar wij hebben er maar $114 voor betaald.

Plan vooruit.
Voordat je naar New York gaat maak alvast plannen. Het is het handigst om te kijken wat het dichtst bij elkaar in de buurt zit en dat allemaal op één dag te doen. Als je dit niet doet kost het je alleen maar tijd waardoor je misschien minder tijd hebt om dingen te zien of leuke dingen te doen.

Reserveren is niet noodzakelijk.
Het is inderdaad haast altijd druk in New York maar je hoeft niet altijd per se te reserveren. Doordat je reserveert moet je om een specifieke tijd terug zijn terwijl je misschien nog niet alles hebt gedaan wat je die dag wilde doen. Als je per se ergens wilt eten op een avond om een bepaald tijd stip zou ik zeker reserveren maar anders niet.

Geen taxi's maar metro.
Ga alsjeblieft nooit maar dan ook echt nooit met de taxi. Wij hebben het een aantal keer gedaan en hebben uiteindelijk zo een spijt gehad. Soms was het sneller geweest als wij hadden gelopen in plaats van de taxi te nemen. Doordat het zo druk is in New York sta je ontzettend vaak vast in de file. Je kan veel beter met de metro gaan. Het is veel sneller. Of nog beter en gratis? Lopen!

Veel lopen.
Wij hebben onwijs veel gelopen. Het is niet alleen goed voor je maar hierdoor zie je ook veel meer van de stad. Zo zie je de kleine dingen die je anders nooit waren opgevallen of die je nooit hebt kunnen zien door de drukte of omdat je in de metro zat. 

Ground zero.
Wat is Ground Zero indrukwekkend zeg. Wauw! Er werd tegen ons gezegd dat je ongeveer een uur nodig hebt voor het museum. Well, think again. Wij hebben er zo een 4 uur rond gelopen en wij hadden nog steeds niet alles gezien. Als jij net zoals ons ook je tijd wilt nemen dan heb je zeker wel een halve dag nodig.

Broadway show.
Als je van musicals houdt dan moet je zeker even naar een show op Broadway. Wij zijn naar de musical Wicked geweest en het is zeker een aanrader. Vind je dat te duur? In Times Square zit er een winkeltje dat heet TKTS en daar kan je goedkoop Broadway tickets kopen. 

Top of the Rock vs. Empire State Building.
Iedereen wilt altijd naar de Empire State Building. Het uitzicht is inderdaad prachtig maar wij zijn er achter gekomen dat het uitzicht bij de Top of the Rock veel beter is. Het scheelt maar een aantal verdiepingen en heel veel mensen kennen Top of the Rock niet maar als je geld wilt besparen kan je beter naar Top of the Rock inplaats van Empire State.

Wat is jou ultieme NYC tip?

Liefs, Brittany

Labels:

10 reacties:

Op 28 augustus, 2015 , Anonymous thebeautyblognl zei...

Wat een super tips! ik wil heel graag een keertje naar NYC!

 
Op 28 augustus, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Ahhh handig! Volgend jaar ga ik waarschijnlijk met mijn vader naar NYC. Zo'n zin in!!!

 
Op 28 augustus, 2015 , Anonymous Melissa zei...

Superfijne tips! New York staat echt hoog op mijn travel wishlist. Het lijkt me wel leuk om 1 keer de taxi de nemen in NY, gewoon om het eens te ervaren :)

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Rachel Kromdijk zei...

super fijne tips, mijn vriend wil er ook nog heel graag een keer naar toe!

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Fijne tips, ook tips die ik eigenlijk nog nooit ergens anders heb gelezen zoals the citypass!

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje!

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ontzettend leuk! Ik wens je alvast veel plezier.

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Voor de ervaring is het leuk maar ze zijn niet praktisch haha.

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 28 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Fijn om te horen mop!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage