<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Arachnafobie

16 april 2015

Arachnafobie

Iedereen is ergens bang voor, al is het maar een klein beetje. Bang zijn voor iets en een fobie hebben zijn twee totaal verschillende dingen. Vandaag wil ik jullie iets persoonlijks vertellen. Ik ben namelijk ontzettend bang voor spinnen. Ik ben zó bang dat ik Arachnofobie heb. Benieuwd wat Arachnofobie nou precies inhoudt en hoe ik ermee omga? Lees dan vooral verder.

Wat is arachnofobie?
Arachnofobie is de angst voor spinnen. Veel mensen vinden de reacties van mensen met arachnofobie vaak erg dramatisch, onnodig en vinden dat zij zich aanstellen maar het is gewoon net zoals alle andere angsten, je bent gewoon doods bang. Mensen met arachnofobie voelen zich meestal erg onprettig in een omgeving waarbij zij denken dat er een spin of meerdere spinnen aanwezig zijn. Als mensen met arachnofobie een spin zien zullen zij die ruimte niet meer in durven en kunnen gaan hyperfentileren, ze zullen pas kalm worden als zij weten dat de spin verwijderd is. In sommige gevallen kunnen foto's of een realistische tekening mensen met arachnofobie laten schrikken.

Mijn leven met arachnofobie. 
Ik heb arachnofobie zo ver ik weet al mijn hele leven. Als ik een spin zie op tv of op de computer kijk ik gelijk weg en begin ik zowat te huilen, als ik er eentje in het echt zie ren ik gillend weg, soms hyperfentileer ik erdoor. Vanwege mijn arachnofobie zou ik nooit naar bepaalde landen willen, bijvoorbeeld Australië. Ik heb gehoord dat er spinnen net zo groot als je hoofd zijn daar, nou dan zou ik echt een hartaanval krijgen als ik er zo één zie. Toen ik deze post maakte durfde ik arachnofobie niet eens bij google in te toetsen, ik was bang dat ik een plaatje van een spin tegen zou komen maar tuurlijk, zo eigenwijs als dat ik ben, deed ik het toch en kwam ik een plaatje van een spin tegen. Ik moest even stoppen omdat ik een paniek aanval kreeg, zo erg is het dus bij mij. Ooit probeerde ik een spin te vermoorden, ik kon het gewoon niet, ik begon te hyperventileren en huilen, echt vreselijk. Mijn fobie is het ergst rond de lente en zomer. Ik noem het altijd spinnen seizoen. Rond deze periodes kom ik de meeste spinnen tegen. Meestal ook de grootste en engste spinnen. Er zitten dan ook heel vaak spinnen op mijn fiets waardoor ik liever een dag school mis dan dat ik de spin van mijn fiets afhaal. Ik zou mijn angst voor spinnen echt willen overkomen maar ik denk dat dit helaas nooit gaat lukken.. 

 Heb jij een fobie voor iets? 

Liefs, Brittany

Labels:

13 reacties:

Op 16 april, 2015 , Anonymous Deisy zei...

O wauw, wat heftig zeg! Ik heb er weleens van gehoord, maar ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die het heeft en weet dus niet echt goed hoe iemand het ervaart. Wat fijn dat je er een artikel aan wijdt en mensen bewust maakt :-) Ik heb gelukkig geen fobieën, maar het lijkt mij wel ongelooflijk vervelend. Spinnen kun je niet zomaar uit je leven bannen en duiken op de meest gekke plekken op, dus ik begrijp dat zoiets je leven best wel kan belemmeren. Overigens hebben ze er toch ook therapieën voor? Heb je daar nooit aan gedacht? In ieder geval dank je wel voor je informatieve artikel. Liefs, Deisy

 
Op 16 april, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

ik denk dat ik dit ook heb, ik vind het echt vet vervelend als er een spin bij mij zit en meestal moet mijn vader hem weghalen voordat ik de kamer weer betreed. Vooral vogelspinnen ben ik heel erg bang voor vooral een plaatje of een video wa helaas wel eens voorkomt vind ik al super eng en durf ik niet meer te kijken. Ik krijg daar dus gewoon echt de kriebels van, nu ik er zo over nadenk zit ik opeens niet meer zo chil achter mijn laptop..

 
Op 16 april, 2015 , Anonymous Anoniem zei...

Vroeger toen hyves nog bestond hebben ze ook een keer allemaal plaatjes van (vogel)spinnen erop gezet i was echt zo bang dat ik amper de site nog weg durfte te klikken en moest mijn beste vriendin vragen of ze het wilde verwijderen...

 
Op 16 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Oh ik heb een vriendin die het ook heeft, maar die overwint zichzelf wel vaak door toch de spin (al is dat huilend en hyperventilerend) dood te slaan of op te zuigen met de stofzuiger. Gelukkig weten vriendinnen allemaal dat ze dit heeft en we houden er rekening mee. Als ik een spin zie waar zij bij is zeg ik rustig dat ze even weg moet gaan van waar de spin zit en iemand haalt 'm dan weg. Ik meestal niet, want het is ook niet bepaald mijn favoriete bezigheid haha. Maar het is geen fobie voor mij, gelukkig. Wat goed dat je hier over schrijft, ik hoop dat mensen in jouw omgeving er ook rekening mee houden zoals wij doen voor onze vriendin :)

 
Op 16 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Oh ik heb een vriendin die het ook heeft, maar die overwint zichzelf wel vaak door toch de spin (al is dat huilend en hyperventilerend) dood te slaan of op te zuigen met de stofzuiger. Gelukkig weten vriendinnen allemaal dat ze dit heeft en we houden er rekening mee. Als ik een spin zie waar zij bij is zeg ik rustig dat ze even weg moet gaan van waar de spin zit en iemand haalt 'm dan weg. Ik meestal niet, want het is ook niet bepaald mijn favoriete bezigheid haha. Maar het is geen fobie voor mij, gelukkig. Wat goed dat je hier over schrijft, ik hoop dat mensen in jouw omgeving er ook rekening mee houden zoals wij doen voor onze vriendin :)

 
Op 16 april, 2015 , Blogger Rebecca zei...

Wow wat heftig! Ik ben wel bang voor spinnen maar nog niet zo zeer dat als ik er 1 zie op tv dat ik bijna ga huilen. Oké ik kan die filmpjes op facebook ook echt niet zien van die hele hordes spinnen maar zo heftig als jij heb ik niet.. Goed om hier over te schrijven!

 
Op 16 april, 2015 , Blogger DramaQueen zei...

Ik ben ook bang voor spinnen maar ik kan niet zeggen dat ik er een fobie voor heb. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe moeilijk het is om daar mee te leven, want ik kan nu echt al doodsangsten uitstaan als ik weet dat er een spin in mijn buurt is, X

 
Op 17 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik heb eigenlijk nooit over therapie nagedacht omdat ik op zich wel met mijn fobie kan leven. Ik heb er vrede mee. Wel heel lief van je dat je aan opties denkt!

liefs, Brittany

 
Op 17 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dat kan ik helaas niet voor jou bepalen haha maar het zou wel kunnen.

liefs, Brittany

 
Op 17 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Mijn vriendinnen taggen mij altijd in spinnen filmpjes op Facebook maar zij weten ook wel dat ik het niet ga kijken. Als er een spin in mijn omgeving is zeggen zij ook inderdaad heel rustig dat ik even weg moet en dan halen zij hem op een of andere manier weg.

liefs, Brittany

 
Op 17 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel! <3

liefs, Brittany

 
Op 17 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja het is inderdaad geen pretje!

liefs, Brittany

 
Op 19 april, 2015 , Anonymous lieke zei...

Ik ben bang voor clowns.. haha.. niet zo erg dat ik weg ren. Maar loop er wel met n boog omheen. Ik keek vroeger ook niet naar Bassie

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage